گروه بورس کالا- در پی انجام معاملات عمده بورس کالا در روز یکشنبه و جمع شدن تقاضای بازار، دیروز بیشتر عرضه‌های بورس بدون خریدار باقی ماند. بر اساس این گزارش، در این روز ۸ شرکت محصول خود را در بورس عرضه کردند که محصول فقط ۳ شرکت معامله شد. البته علاوه بر فروش های روز یکشنبه، شرایط کلی تقاضا در بازار که در حد بسیار پایینی قرار گرفته عامل فروش نرفتن این محصولات عنوان می‌شود. به گفته فعالان بازار، خریداران تنها روزهایی در تالار بورس حاضر می‌شوند که ذوب‌آهن یا خراسان عرضه داشته باشند که این امر نشان می‌دهد در روزهایی که عرضه این دو شرکت انجام نمی‌شود نمی‌توان به تحلیل درستی از عرضه و تقاضا و شرایط بازار رسید، خصوصا اینکه به جز این دو شرکت، محصول دیگر شرکت‌ها بیشتر به صورت توافق از قبل که عرضه‌کننده با خریدار دارد فروش می‌رود و نمی‌توان نشانی از تقاضای عمومی بازار در این معاملات دید.

البته تثبیت قیمت‌ها که از مدت‌ها قبل در بورس اعمال می‌شود نیز شرایط را برای تعیین قیمت و تحلیل بهتر تجار از بین برده و فعالان بازار انتظار دارند در صورتی‌که این تثبیت قیمت ادامه پیدا کرد، حداقل معاملات بورس از روش سلف به صورت نقدی انجام شود.

طی معاملات دیروز در بورس کالا میلگرد A۳،ا ۱۴تا ۲۵ گروه ملی با نرخ ۷۶۰ تومان ۲ هزارو ۴۲۰ تن معامله شد. میلگرد A۲،A۳-۸ فولاد یزد ۶۰۰ تن با نرخ ۷۷۰ تومان و A۲،A۳-۱۲ فولاد کرمان با نرخ ۷۷۰ تومان ۲۲۰ تن فروخته شد.