مرکز خدمات فولاد‌ایران- پیش‌بینی می‌‌‌شود که قیمت ورق تخت در اسپانیا طی فصل جاری مجددا افزایش یابد؛ اما هنوز‌این مساله به طور رسمی ‌‌‌اعلام نشده است. گزارش‌ها نشان می‌‌‌دهد که کارخانه آرسلورمیتال که تنها تولید کننده ورق تخت در اسپانیا است، فروش محصولات ماه فوریه خود را به پایان رسانده است و در حال حاضر خواستار فروش ورق تخت ماه مارس خود است. احتمالا قیمت فروش ورق تخت‌این کارخانه برای ماه مارس افزایش خواهد یافت.

قیمت درب کارخانه ورق تخت در جنوب اروپا در ماه دسامبر به ۶۵۰ تا ۶۶۰ یورو هر تن رسیده بود و کارخانه‌ها در‌ایتالیا نیز به دنبال افزایش ۲۰ تا ۳۰ یورو هر تن قیمت ورق تولید ماه مارس خود هستند.

رشد شدید قیمت ورق در اوکراین

قیمت پیشنهادی ورق گرم و ورق سرد صادراتی کارخانه‌ایلیچ و زاپوریشتال اوکراین افزایش یافته است.

اوایل هفته گذشته ورق گرم در قیمت ۶۸۰ دلار هر تن فوب معامله شده بود؛ اما در حال حاضر قیمت پیشنهادی‌این محصول به ۷۱۰ تا ۷۲۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. قیمت ورق سرد نیز ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار هر تن بالا رفته است.

کارخانه‌ایلیچ فروش ورق گرم و ورق سرد ماه فوریه خود را به پایان رسانده است. با توجه به برنامه‌این کارخانه برای انجام تعمیرات و افزایش صادرات اوکراین و سی‌آی اس، عرضه ورق صادراتی‌این کارخانه برای ماه فوریه محدود بوده است.

در حالی که کارخانه زاپوریشتال خواستار فروش ورق گرم خود در قیمت ۷۱۵ تا ۷۲۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه است، برخی از تجار اظهار داشته‌اند که‌این کارخانه نیز فروش محصولات ماه فوریه خود را تقریبا به پایان رسانده است.

گزارش‌ها نشان می‌‌‌دهد که سطح تقاضا به منظور تکمیل موجودی بالا است. البته سطح تقاضا در خاورمیانه کمتر از اروپا و مناطق دیگر آسیا است، اما برخی از دست‌اندرکاران اظهار داشته‌اند که قیمت محصولات به سقف خود نزدیک شده است و احتمال افت قیمت‌ها در‌ آینده وجود دارد.

در‌این میان عده‌ای نیز بر‌این باورند که قیمت محصولات به دلیل روند صعودی قیمت زغال‌سنگ و سنگ آهن همچنان رو به رشد خواهد بود. برخی از دست‌اندرکاران نیز با اشاره به رشد قیمت فولاد در بازار‌های داخلی در منطقه سی‌آی اس، اروپا، مدیترانه و آسیا اظهار داشته‌اند که روند قیمت‌ها در میان مدت افزایشی خواهد بود.

قیمت ورق در پاکستان رو به بالا

قیمت ورق در پاکستان افزایش یافته است؛ اما سطح تقاضا در ‌این کشور همچنان پایین است. با توجه به پایین بودن سطح موجودی انبارها پیش‌بینی می‌‌‌شود که تقاضای ورق در‌این کشور افزایش یابد.

قیمت پیشنهادی ورق گرم وارداتی از چین به‌این کشور به ۷۴۰ تا ۷۵۰ دلار هر تن سی اف آر و قیمت پیشنهادی همین محصول از طرف کارخانه‌ها در اوکراین ۶۹۰ تا ۷۰۰ دلار هر تن سی اف آر است. قیمت پیشنهادی ورق گرم وارداتی درجه دو نیز ۶۵۰ دلار هر تن سی اف آر است. قیمت ورق در بازار داخلی پاکستان نیز افزایش یافته است. از آنجایی که قیمت مواد اولیه در بازار‌های بین‌المللی نیز بالا رفته است، احتمال پذیرش‌این قیمت در ‌این کشور وجود دارد.