ایسنا- مدیر فنی و پذیرش بورس کالای ایران از پایان بررسی مدارک سه شرکت فولادی برای ورود به بورس کالا خبر داد. مهرزاد نامداری گفت: بررسی مدارک سه شرکت فولادی الیگودرز، ‌کرمانشاه و ارومیه در جلسه روز گذشته هیات پذیرش بورس کالا به پایان رسید. وی با بیان اینکه این مدارک کامل بوده و مشکلی نداشته‌اند، افزود: این سه شرکت از زمان پذیرش تا ۱۰ ماه طبق دستورالعمل‌های هیات پذیرش برای آغاز عرضه فرصت دارند. او همچنین ادامه داد: به زودی به این شرکت‌ها اعلام می‌کنیم که عرضه محصولات خود را آغاز کنند.

به گفته مدیر فنی و پذیرش بورس کالای ایران، مدارک شرکت سیمان خوزستان نیز برای پذیرش به تازگی به دست ما رسیده است و در حال بررسی آن هستیم که در یک هفته آینده نهایی خواهد شد.

دو محصول جدید در رینگ پتروشیمی‌

همچنین سرپرست مدیریت نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از پذیرش دو محصول جدید در رینگ پتروشیمی‌ بورس کالای ایران خبر داد. «محمودرضا خواجه نصیری» با بیان این مطلب افزود: در جلسه اخیر هیات پذیرش بورس کالای ایران، پذیرش دو محصول پالایشگاه اصفهان بررسی شد. وی ادامه داد: آیزوریسایکل (ماده تولیدکننده پارافین) و لوب کات سنگین (ماده اولیه تولید روغن) کالاهایی هستند که مجوز عرضه در رینگ پتروشیمی‌را به دست آوردند. خواجه نصیری، به اصلاح برخی مفاد قرارداد آتی سکه طلا در هیات پذیرش بورس کالا اشاره کرد و گفت: جریمه عدم ارائه گواهی تحویل از یک در هزار به یک درصد افزایش یافت. وی اظهار داشت: در صورتی که معاملات آتی یکی از طرفین نکول کند، دو سر کارمزد توسط شخص نکول‌کننده پرداخت خواهد شد و مدت ارائه گواهی تحویل از ۵ به ۲ روز کاهش پیدا کرد.