گروه خودرو - به‌رغم اینکه شرکت‌های خودروساز عدم تامین کیسه هوا در کشور را از دلایل مشکلات تولیدکنندگان خودرو در نصب این قطعه ایمنی می‌خوانند، فرمانده نیروی انتظامی دیروز از برخی از خودروسازان خواست که دندان سودجویی را بکشند و مصالح مردم را در این زمینه در نظر بگیرند. سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی همچنین با تاکید بر اینکه سال ۸۹ سال نصب ترمز ضد قفل بر روی خودروها بود و سال ۹۰ باید سال نصب کیسه هوا بر روی خودروها باشد، تاکید کرد که برخی کارخانجات خودروسازی باید دندان سودجویی را بکشند و دستگاه‌های نظارتی نیز در بحث ایمنی خودروها باید وارد شده و تعادلی بین سود خودروسازان و مصالح مردم برقرار کنند.

فرمانده ناجا که پیشرفت در زمینه ایمنی خودروها در کشور را کند و ناهماهنگ می‌داند، هر زمانی که صحبت از ایمنی می‌کند به حق گریزی نیز به تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای می‌زند و با توجه به آمارهای موجود، ایمنی خودرو را امری لازم و واجب در کشور می‌خواند.

در همین زمینه سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون به ازای هر ۱۳ تا ۱۴ تصادف در کشور یک کشته داریم، گفت: این در حالی است که در ژاپن به ازای هر ۵۰۰ تصادف یک نفر کشته می‌شود که این امر نشان می‌دهد هم شدت تصادفات در کشورهای پیشرفته پایین است و هم ایمنی خودروها بالاست.

فرمانده ناجا که با خبرگزاری ایسنا گفت‌وگو کرده همچنین اظهار داشته که ‌امن‌ترین خودروی کشورمان نسبت به ناامن‌ترین آن ۲۰ برابر تلفات کمتری دارد.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه بر اساس قانون از ابتدای سال۹۰ نصب کیسه هوا در خودروها اجباری است عنوان کرد: همان‌طوری که در سال ۸۹ توانستیم ترمز ضد قفل را اجرایی کنیم در سال آینده نیز طبق جدول زمان‌بندی که آهنگ منطقی داشته و توان تولید نیز در آن لحاظ شده باشد، نصب کیسه هوا را در خودروهای تولیدی اجباری خواهیم کرد.