گروه بورس کالا - قیمت سکه در بازار آتی به تبع از بازار نقدی با نوسان دنبال شد، این در حالی است که فعالان از افزایش دامنه نوسانات طی روزهای آینده خبر می‌دهند.

قیمت سکه روز گذشته با نوسان روبه‌رو شد. به طوری که در ابتدای صبح با افزایش قیمت روبه‌رو شد و از لحاظ حجمی‌با حرکت‌های مثبتی ادامه یافت. سکه معاملاتی اردیبهشت ماه در محدوده 423 هزار تومان تا 435 هزار تومان در نوسان بود. سکه‌های تحویلی تیرماه نیز بین 435 هزار تومان الی 446 هزار تومان در نوسان بود. قیمت سکه‌های شهریور ماه نیز نوسان زیادی را تجربه کرد؛ به طوری که در محدوده قیمتی 445 هزار تومان الی 455 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. البته به گفته معامله‌گران، روند بازار به گونه‌ای است که خیلی از سرمایه‌گذاران نسبت به دادوستد در بازار طلا و سکه دچار تردید شده‌اند و فعلا منتظر تصمیمات بعدی دولت هستند. حتی برخی از فعالان خبر از افزایش نوسانات قیمتی در بازار می‌دهند. همچنین حجم مبادلات در بازار از روند رو به بالایی برخوردار است، مساله‌ای که از آغاز هفته دوم فروردین ماه شروع شده و تا روز گذشته نیز ادامه داشته است. افزایش تقاضا در بازار یکی از عواملی است که حجم مبادلات را به سطح بالایی رسانده است. همچنین براساس اطلاعیه بورس کالا قرار‌داد تیرماه‌ روز 25 تیر‌ماه شاهد ارائه‌ گواهی آمادگی تحویل و در 27 همین‌ ماه، آخرین روز معاملاتی را شاهد است. تحویل کالا توسط فروشنده و پرداخت وجه توسط خریدار در این نوع قرار‌داد 28 تیر ‌ماه و واریز وجه به حساب فروشنده و تحویل کالا به خریدار فردای آن روز تعیین شده است تا در 31 تیرماه 90، این قرار‌داد پایان بپذیرد. همچنین گواهی آمادگی تحویل سکه طلای
شهریور ماه ۹۰، ۲۲ شهریور ماه ارائه می‌شود و آخرین روز معاملاتی آن ۲۶ همان ماه است. به این ترتیب تحویل کالا توسط فروشنده و پرداخت وجه توسط خریدار در تاریخ ۲۷ شهریور ماه و مهلت واریز وجه به حساب فروشنده و تحویل کالا به خریدار فردای آن روز خواهد بود تا این قرار‌داد نیز در آخرین روز شهریور ماه پایان یابد. بر اساس این اطلاعیه تحویل سکه توسط فروشنده و پرداخت وجه توسط خریدار حداکثر تا ساعت ۱۲ ظهر روز کاری بعد از آخرین روز معاملات است و معیار زمانی پرداخت وجه، زمان واریز ثبت شده در سامانه حساب عملیاتی مشتری خریدار است. در صورت تحویل دارایی پایه (به استثنای سکه طلا)۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده از خریدار اخذ خواهد شد.