گروه بورس کالا- کتایون دارابی: پلی پروپیلن‌ها روز گذشته با تقاضای بالای خریداران و در نتیجه افزایش قیمت در بورس کالا همراه شد. به گفته فعالان اقتصادی، در این روز کمبود گریدهای متفاوت پلی پروپیلن در بازار داخل، همچنین عدم بارگیری پتروشیمی مارون پس از یک هفته سبب شد تا معامله گران بیشتری برای خرید پلی‌پروپیلن‌ها وارد معاملات بورس شده و در نتیجه سقف قیمت را برای این کالاها ثبت کنند.

گفته می‌شود صادرات محصولات پلی‌پروپیلن پتروشیمی مارون آغاز شده و میزان این کالاها در بازار کاهش یافته است. این در حالی است که در ابتدای مبادلات و پیش از شروع معاملات رینگ پتروشیمی، نرخ گریدهای متفاوت پلی پروپیلن ثابت بود، اما پس از مبادلات بورس کالا، بیشتر تاجران از اعلام نرخ‌های گریدهای متفاوت پلی‌پروپیلن خودداری کردند.
به این ترتیب روزگذشته که نرخ Z30S در ابتدای مبادلات در بازار داخل 2500 تومان بود، پس از مبادلات بورس با عدم اعلام قیمت توسط تاجران روبه‌رو شد. البته روز گذشته در رینگ پتروشیمی علاوه بر گریدهای متفاوت پلی پروپیلن، 5620 نیز با 5 درصد رقابت از سوی معامله گران خریداری شد. به عقیده آگاهان بازار تقاضای زیاد و عرضه کم این کالا سبب شد تا معامله گران برای خرید آن رغبت زیادی داشته باشند. در همین حال این گروه می‌گویند: قیمت محصولات بادی که در هفته‌های پیشین همواره مورد استقبال معامله‌گران قرار می‌گرفتند با شروع هفته جدید، ثابت مانده‌اند. گفته می‌شود در حال حاضر محصولات بادی در بورس و بازار تفاوت قیمتی ندارند و به همین دلیل علاقه به خرید آنها کاهش یافته است. با این حال در حال حاضر و پس از مبادلات گریدهای متفاوت پلی‌پروپیلن اختلاف قیمت بازار و بورس این کالاها به طور میانگین 400 تومان شد. البته در این روز نرخی از گریدهای متفاوت پلی‌پروپیلن در بازار توسط تاجران ذکر نشد و بیشتر معامله‌گران در انتظار تثبیت قیمت‌ها پس از رشد آن باقی ماندند.
این در حالی است که بیشتر معامله‌گران از پیش بینی بازار پتروشیمی خودداری کرده و می‌گویند: در حال حاضر بازار با توجه به افت و خیز قیمت دلار، بازار با نوسان شدید قیمت‌ها همراه است.