مرکز خدمات فولاد ایران - در منطقه منا افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پتروشیمی و تامین انرژی می‌تواند به افزایش مصرف فولاد این منطقه کمک کرده و طی ۱۰ سال آینده صنایع وابسته به فولاد را فعال‌تر کند.

برآورد شده تا سال ۲۰۲۰ معادل ۱/۱ هزار میلیارد دلار برای بخش‌های انرژی و پتروشیمی منطقه هزینه شود که معادل یک چهارم کل سرمایه‌گذاری خارجی این صنعت است. ایران و عراق در این بین در رده‌های اول قرار دارند که در پروژه‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌کنند. عربستان در بخش‌های پتروشیمی و تولید برق سهم بیشتری دارد. همچنین امارات در بخش‌های نفت، گاز، برق و انرژی‌های نو فعال خواهد بود.

در مورد محصولات فولادی مورد نیاز مانند ورق گرم، ورق تخت و مقاطع سنگین که هیچ‌کدام در منطقه منا تولید انبوه ندارند، باید گفت این محصولات می‌توانند فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ورق در ایران باشند؛ چرا که تولید ورق گرم امارات و عربستان پایین است و امارات استیل هم اواسط سال ۲۰۱۴ یک خط تولید ورق گرم را راه‌اندازی می‌کند و کارخانه حدید سابیک عربستان نیز در حال توسعه خطوط تولید خود است.

بخش مقاطع سنگین که در زیرساخت‌های حمل و نقل مورد استفاده است، در بخش انرژی مورد توجه خواهد بود. در حال حاضر تقاضای خاورمیانه ۴ میلیون تن در سال است؛ ولی تا سال ۲۰۱۵ دو برابر خواهد شد.