سکه آتی، آرام!
گروه بورس کالا - مبادلات روز گذشته قراردادهای آتی سکه در شرایطی دنبال شد که نوسانات ناشی از تغییرات روند قیمت‌ها در بازار ارز همچنان ادامه دارد.

قیمت بالای ۲ هزار تومانی دلار در مبادلات دیروز و امروز، تداوم افت‌و‌خیزها را به دنبال داشته است. تحلیلگران با اشاره به اینکه انتشار گمانه‌زنی‌ها پیرامون محدودیت‌ها در تجارت خارجی کشور و از سویی تغییر نرخ مرجع که دیروز به گفته معاون سازمان توسعه و تجارت تا حدودی رویه جدی‌تری به خود گرفته باعث شد قیمت‌ها در بازار ارز همچنان نوسانی باشد.
البته عوامل برون‌زای سیاسی از جمله مهم‌ترین پارامترهایی بود که توانست روی قیمت‌ها تاثیر محسوسی بگذارد. این در شرایطی است که مسوولان، افزایش سطح تقاضاها را به تاثیر از حذف نرخ ارز مرجع برخی از گروه‌های کالایی از دیگر دلایل مهم تحرکات بازار ارز و به تبع آن تغییرات بازار نقدی و آتی سکه عنوان می‌کنند. کارشناسان بر این باورند همچنان دورنمای بازار صعودی است؛ اما تغییرات قیمت طلای جهانی می‌تواند تغییر‌دهنده اوضاع باشد.
البته دیروز روند قیمت‌ها در بازار آتی نوسانی و تغییرات آن همچون روز پنج‌شنبه هفته گذشته برخلاف منطق سایر بازارها اندک بود؛ به طوری که قیمت سکه سررسید مردادماه با کاهش ۲۵/۱ درصدی در محدوده ۷۵۰ تا ۷۵۸ هزار تومان، سررسید شهریورماه با افزایش ۰۶/۰ درصدی در مبادلات صبح و افزایش ۶۴/۱ درصدی در مبادلات عصر در محدوده ۷۸۹ تا ۸۰۳ هزار تومان، سررسید مهرماه با افزایش ۱۲/۰ درصدی در مبادلات صبح و کاهش ۱۸/۱ درصدی در مبادلات عصر در محدوده ۸۲۹ تا ۸۴۰ هزار تومان و سررسید آبان‌ماه نیز با افزایش ۲۴/۰ درصدی در مبادلات صبح و کاهش ۲۸/۱ درصدی در مبادلات عصر در محدوده ۸۷۱ تا ۸۸۴ هزار تومان قرار گرفت.