تسلسل افزایش و کاهش
گروه بورس کالا- دادوستدهای امروز قراردادهای آتی همچنان متاثر از اخبار مربوط به راه‌اندازی بورس ارز با واکنش‌های متعدد و مختلفی رو‌به‌رو است.

براساس آنچه سرمایه‌گذاران روایت می‌کنند انتشار خبر پیرامون تعویق راه‌اندازی بورس ارز در شرایط کنونی از سوی برخی اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تغییر قابل توجهی در مسیر بازارها ایجاد کرد که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی مسیر معاملات همچنان متاثر از گمانه‌زنی‌ها حرکت کند. البته تمایل بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارز به خرید دلار و تاکید دولت بر اینکه دست‌های نامرئی و سفته‌بازی هنوز در روند بازار ارز اختلال ایجاد می‌کند، روی التهاب بازار تاثیر گذاشته است.
معامله گران بازار آتی با توجه به شرایط موجود و عواملی که در روند بازار تاثیرگذار بودند تصمیمات متفاوتی می‌گیرند؛ اما نکته مهم این است که سرمایه‌گذاران هنوز نسبت به آینده و رفتارهای معاملاتی اطمینان ندارند و تردید همچنان وجود دارد؛ زیرا قاطعیت در تعیین رفتار اصل مهمی است که به فراموشی سپرده شده و به نظر می‌آید وضعیت حداقل تا زمانی که فضای روانی ملتهبی که در بازار ارز و سکه ایجاد شده از بین نرود نمی‌توان به ثبات بازار یا منطقی شدن روند معاملات امیدوار بود.
تحلیلگران واکنش کنونی به بازارها را طبیعی می‌دانند و بر این باورند نوسان اندک محدوده قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود؛ مگر اینکه اتفاق خاصی برخلاف روند کنونی در بازار بیفتد.
در بازار امروز قیمت سکه اگر چه با افت و خیز رو‌به‌رو بود؛ اما تا ساعت ۱۵ دیروز با افزایش محسوسی نزدیک ۲ درصد دنبال شد؛ به طوری که قیمت سکه سررسید شهریورماه با ۰۷/۲ درصد افزایش در محدوده ۸۳۴ تا ۸۴۷ هزار تومان، سررسید مهرماه با ۶۷/۱ درصد افزایش در محدوده ۸۶۲ تا ۸۶۹ هزار تومان، سررسید آبان‌ماه با ۷۱/۱ درصد افزایش در محدوده ۸۹۸ تا ۹۱۱ هزار تومان و سررسید آذرماه با افزایش ۴۶/۱ درصدی در محدوده ۹۲۰ تا ۹۲۹ هزار تومان قرار گرفت.