راه‌اندازی قرارداد آتی آهن قراضه توسط بورس شیکاگو

گروه بورس کالا- گروه بورس‌های شیکاگو (CME Group) روز ۱۷ آگوست برابر با ۲۷ مردادماه اعلام کرد: این بازار قرارداد آتی آهن قراضه غرب میانه خود را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش امور بین‌الملل بورس کالای ایران به نقل از پایگاه CME، معاملات این قرارداد آتی از روز ۱۰ سپتامبر برابر با ۱۹ شهریور ماه آغاز خواهد شد. در این گزارش آمده است با توجه به نیاز مبرم بخش صنعت فلز به این قرارداد جهت مدیریت نوسانات بازار، راه‌اندازی قرارداد آتی آهن قراضه به این نیاز پاسخ خواهد داد. این قرارداد به عنوان اولین قرارداد آتی در حوزه آهن قراضه در آمریکا خواهد بود و پذیرش و درج آن توسط بورس نایمکس نیویورک و تحت قوانین و مقررات این بورس خواهد بود.

در همین رابطه هریت هانبل مدیر بخش کالاهای فلزی CME طی مصاحبه ای اعلام کرد: «امروز بیش از ۲۰ درصد نیاز صنعت تولید فولاد در جهان از طریق صادرات آهن قراضه آمریکا تامین می‌شود.

تداوم تقاضا برای قراضه ایالات متحده و نوسان روزافزون در قیمت محصولات فلزی نیاز به داشتن ابزاری برای مدیریت ریسک در طول چرخه تولید و عرضه از مواد اولیه تا محصول نهایی را کاملا آشکار ساخته است. ما بر این باوریم که قرارداد فوق علاوه بر کاربرد آن به عنوان ابزار مدیریت ریسک فعالان بازار و صنعت در آمریکا، می تواند به عنوان مرجع قیمت جهانی این کالا و ابزار مدیریت قیمت مواد اولیه تولید در سطح بین‌المللی مطرح شود.

بر اساس این گزارش، معرفی قرارداد آتی آهن قراضه علاوه بر تنوع بخشی به سبد قراردادهای فلزی بورس شیکاگو، ابزار بسیار کارآمدی در اختیار مشتریان و فعالان بازار به منظور مدیریت نوسان قیمت در طول زنجیره ارزش فولاد قرار خواهد داد.