وظایف توسعه‌ای ایمیدرو  بازتعریف می‌شود

گروه بنگاه‌ها - رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: برای پویایی بیشتر باید وظایف توسعه‌ای ایمیدرو بازتعریف شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: ما به عنوان مسوولان ایمیدرو، چه سهامدار شرکتی باشیم و چه نباشیم، باید از شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی حمایت کنیم و بدون شک، دولت و وزیر محترم نیز از این امر حمایت می‌کنند. وی با اشاره به اهمیت ساماندهی فعالیت‌های شرکت ملی مس و ضرورت توجه به این موضوع توسط مدیرعامل جدید، تصریح کرد: با توجه به وجود معادن وسیع مس در نقاط مختلف کشور، این ساماندهی باید به سمت ایجاد هلدینگ جهت توسعه صنعت مس، هدایت شود. وی ادامه داد: در این میان نیز راهکارهای لازم برای بهبود و سرعت بخشیدن این صنعت در پیش گرفته شود.

کرباسیان با بیان اینکه تغییرات حاصله در سیستم اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر مانند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری شرکت‌ها، کاهش تصدی‌گری و در نتیجه اهمیت یافتن موضوع سیاست‌گذاری و نظارت به عنوان وظیفه اساسی دولت گفت: در چنین شرایطی، وظایف توسعه‌ای ایمیدرو برای پویایی بیشتر باید بازتعریف شود، زیرا گذشت بیش از ۱۲ سال از تدوین اساسنامه تشکیل این سازمان و در پی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بنگاه‌ها و نیز تغییر قوانین و مقررات در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین نحوه تامین اعتبارات و موارد متعدد دیگر، بازتعریف وظایف توسعه‌ای ایمیدرو را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی ادامه داد: با اذعان به شرایط مذکور، تلاش ما این است که با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص، وظیفه پیش رو را به خوبی انجام دهیم و جایگاه این سازمان را در توسعه اقتصاد، تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی افزایش دهیم. بر اساس این گزارش، مراد علیزاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مس، جایگزین پوستین‌دوز شد.

وی نیز در این مراسم گفت: با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و تلاش تمام همکارانم در شرکت مس، اعتبار صنعت مس را دوباره احیا خواهیم کرد.

‌ مراد علیزاده اصلاح ساختارهای حقوقی، سازمانی، نیروی انسانی و مالی و چگونگی سرمایه‌گذاری را ازجمله برنامه‌های کاری خود اعلام کرد و افزود: بازنگری در نحوه اولویت‌بندی و اجرای پروژه‌ها، بهینه‌سازی روش‌های تولید و تعمیر و نگهداری، استفاده موثر از شرکت‌های داخلی و خارجی در تکمیل اکتشافات و توسعه حضور در بازارها، از دیگر اولویت‌های کاری شرکت ملی صنایع مس ایران است.

وی به تشریح خواسته‌ها و الزامات توسعه فعالیت واحدهای معدنی و صنایع معدنی در کشور پرداخت و گفت: موضوع سیاست‌های بالادستی مانند تعیین حقوق دولتی معادن، بازنگری در شرایط واگذاری معادن به بخش‌های مختلف، کمک به ارتقای تکنولوژی و بازتعریف مسوولیت‌های اجتماعی و مساله خام فروشی از جمله مواردی است که در اقتصاد بخش معدن و جذب سرمایه و حذف دلالی می‌تواند بسیار موثر باشد. سازمان توسعه و دولت باید هرچه سریع‌تر به این مسائل که مشکل تمام شرکت‌های معدنی کوچک و بزرگ است، رسیدگی کنند.

مرادعلیزاده در این مراسم انتخاب خود از سوی هیات مدیره مس را فرصتی دوباره برای خدمت مجدد به کشور دانست و گفت: اعتبارم را مدیون تلاش تک تک همکارانم در صنعت مس و الگوبرداری از مدیران عامل پیشین این صنعت می‌دانم. وی ابراز امیدواری کرد که با همفکری تمام کارکنان صنعت مس و حمایت مدیران ایمیدرو و سایر شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و مسوولان مناطق مختلف به ویژه در استان‌های کرمان آذربایجان شرقی، یزد و... شرکت مس بتواند در عرصه جهاد اقتصادی نقش موثر خود را ایفا کند.