گروه بنگاه‌ها- زهرا مسافر: در حالی‌که فعالان بازار، صعود قیمت‌ها را تا پایان این ماه چندان محتمل نمی‌دانستند، اما تاثیرپذیری بازار فولاد از اخبار و تحولات سیاسی این پیش‌بینی را با چالش مواجه کرد، هر چند روز گذشته با کاهش دوباره نرخ ارز، آهن دوباره دستخوش کاهش قیمت شد.

افزایش نرخ‌هایی که دو روز پیش رخ داد اگر با رونق معاملات همراه می‌شد، به طور قطع رشد بیشتر قیمت‌ها را در بازار آزاد به همراه می‌آورد. با توجه به رکود و بی‌تحرکی چند ماهه تقاضا در بازار آهن، اگر در روزهای آتی بازهم ارزش ریال در برابر دلار و سایر ارزهای رایج در کشور کاهش یابد، بر تعداد خریداران بازار افزوده خواهد شد؛ چرا که ترس از افزایش بیشتر قیمت‌ها خود دلیلی برای ترغیب معامله‌گران برای خریدهای انباری خواهد بود.

در حال حاضر بازار با تقاضای مصرفی روبه‌رو نیست و اگر دادوستدی هم در جریان است، صرفا به منظور دپو کردن در انبارها است.

در حال حاضر برخی خوش‌بین به افت قیمت‌ها پس از روی کار آمدن دولت منتخب و برخی دیگر نگران از افزایش بهای آهن آلات در بازار هستند؛ ولی آنچه متصور است این است که پس از پایان ماه رمضان به علت رونق نسبی ساخت و سازها بازار آهن هم با رونق تقاضا و رشد قیمت‌ها مواجه خواهد شد.

در معاملات روز چهارشنبه دوم مرداد ماه، برخی سایزهای میلگرد آریان فولاد و سیادن ابهر کاهش قیمت را تجربه کردند.

شمش فولاد جنوب نیز با افت نرخ ۶۰ تومانی در سطح بازار غیر رسمی آهن مورد مبادله قرار گرفت. قیمت‌های فوق از سوی تولیدکنندگان در اختیار روزنامه قرار گرفته و روزنامه دنیای اقتصاد مسوولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار آهن

تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار آهن

تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار آهن

تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار آهن

تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار آهن