گروه بنگاه‌ها- انرژی، ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه تولید مواد معدنی را تشکیل‌ می‌دهد و کشور ما این استعداد را دارد که در کمتر از ۱۰ سال، میزان ظرفیت تولید آلومینیوم را به ۱۰ میلیون تن برساند. مدیر فلزات غیر‌آهنی ایمیدرو در نخستین همایش و نمایشگاه فلزات غیر‌آهنی با بیان این مطلب افزود: با توجه به وجود رقبای جدی در منطقه به ویژه در صنعت آلومینیوم، ضرورت ایجاب‌ می‌کند تا برای دستیابی به جایگاه نخست منطقه در رشد تولید، با بهره‌گیری از مزیت انرژی، تغییراتی در برنامه‌های تولید ایجاد کنیم.

مجید پورعطار با بیان اینکه فلز آلومینیوم به عنوان پرمصرف ترین محصول طی ۳۰ سال اخیر در جهان بوده و پیش‌بینی‌ می‌شود این جایگاه در سه دهه آینده نیز حفظ شود، تصریح کرد: اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون تن آلومینیوم در جهان در حال بازیافت است و کشورهای حاشیه خلیج فارس با سرمایه‌گذاری‌های خود در دهه آینده حدود ۱۰ میلیون تن آلومینیوم دنیا را تولید خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون، ظرفیت تولید آلومینیوم امارات متحده عربی به بیش از ۲ میلیون تن رسیده و عربستان سعودی نیز با هدف رسیدن به ظرفیت تولید شش میلیون تن آلومینیوم، ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی اکتشاف، استخراج و فرآوری فلزات غیرآهنی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ۸ تا ۱۰ مهر در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.