روز سه‌شنبه 20 آذر ماه، شرکت سازند روی زنجان برای اولین بار نسبت به عرضه شمش روی 99/99 درصدی تولیدی خود به میزان 100 تن و به قیمت پایه 65 هزار ریال در بورس کالای ایران اقدام کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، درخواست پذیرش شمش روی شرکت سازند روی زنجان در آذر ماه به بورس کالای ایران ارائه و در نود و چهارمین جلسه کمیته عرضه، پذیرش آن مورد تصویب قرار گرفت.
این تولید‌کننده روی متعهد شده است شرایط عرضه را به‌گونه‌ای فراهم کند که به طور متناوب یکبار در ماه عرضه در بورس داشته باشد ضمن آنکه این شرکت همچنین متعهد به عرضه ۷۵ درصد از کل تولید سالانه خود در بورس کالای ایران است.
براساس این گزارش، شرکت سازند روی زنجان با هدف تولید شمش روی در اواخر سال ۸۲ شروع به کار کرده و در حال حاضر این کارخانه با توجه به دارا بودن تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفی خط تولید و انجام تحقیقات تخصصی قادر به تولید اسمی ۷۵۰۰ تن شمش روی است. این شرکت همچنین موفق به دریافت علامت استاندارد تشویقی ۳×z و۲×z در تولید شمش روی و سیستم مدیریت کیفیت ۹۰۰۱:۲۰۰۸ ISO شده است.
روش تولید شمش روی از طریق هیدرومتالوژی بوده و از عمده صنایع مصرف‌کننده شمش تولید کارخانه سازنده روی زنجان می‌توان به صنایع فولاد، لاستیک‌سازی، صنایع کاشی‌سازی، صنایع گالوانیزاسیون و… اشاره کرد.