گروه بنگاه‌ها- زهرا مسافر: مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده آهن و فولاد میلاد روز یکشنبه با حضور بیش از نیمی از سهامداران در محل هتل انقلاب برگزار شد.
در مجمع عمومی فوق‌العاده، اساسنامه شرکت با اکثریت آرا تغییر کرد. براساس‌ تغییرات صورت گرفته، موضوع فرعی اساسنامه شامل خرید و فروش سهام شرکت‌ها و استفاده از حق تقدم آنها، سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری داخلی و خارجی، خرید و فروش هرگونه اوراق بهادار، خرید و فروش محصولات پتروشیمی، اعطا و پذیرش نمایندگی از شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه فعالیت‌های فوق، تاسیس و مشارکت در شرکت‌ها و انجام کلیه فعالیت‌های مجاز اقتصادی و بازرگانی تصویب شد.
در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده نیز ۷ تن از اعضای هیات مدیره و دو عضو علی‌البدل با آرای سهامداران حاضر در جلسه انتخاب شدند. بر این اساس محمد آزاد، بهمن‌الله بخشی، محسن عموزیدی، کاظم فلاحتیان، محمد نادری، جمشید خان حسامی و تقی کریمی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و محمد صادق چیت ساز و علی دستوری به عنوان دو عضو علی‌البدل انتخاب شدند. در مجمع عمومی فوق‌العاده که برای اصلاح اساسنامه برگزار شده بود، محمد آزاد به عنوان رئیس جلسه در جایگاه حاضر شد و با اشاره به روند تشکیل شرکت آهن و فولاد میلاد گفت: با سفارش و توصیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۸۸ اتحادیه کشوری آهن و فولاد تشکیل شد و در سال ۸۹ نیز در جلسات متعددی این اتحادیه به علت مسائل و مشکلات در معاملات آهن و فولاد و همچنین رد و ‌بدل نشدن فاکتور و پیامدهای مالیاتی و همچنین مشکلات صنفی مقرر شد تا با تاسیس شرکتی به عنوان نماینده، تجارت این صنف را آسان‌تر کند.
وی افزود: پس از مکاتبات متعدد و اخذ مجوزهای لازم شرکت آهن و فولاد میلاد با سرمایه اندکی از سوی هیات موسس تاسیس شد و پس از آن مقرر شد که شرکت آهن و فولاد میلاد در دو مرحله برای تامین سرمایه، پذیره‌نویسی کند.
به گفته آزاد، قرار بود در ابتدای فعالیت با سرمایه اندک کار شرکت آغاز شود و از این رو در ۱۲ تیرماه سال ۹۰ پذیره‌نویسی این شرکت از طریق بانک ملت انجام شد، اما تا سه برابر سرمایه‌ای که از سوی شرکت اعلام شد واریز وجه صورت گرفت و این امر موجب شد تا با سرعت بیشتر افزایش سرمایه دهیم.رئیس اتحادیه کشوری آهن و فولاد تصریح کرد: با اخذ مجوز از سازمان بورس در سال ۱۳۹۱ شرکت موفق به افزایش سرمایه شد، به گونه‌ای که میزان سرمایه از ۵۰ میلیارد ریال اولیه به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی درخصوص سرمایه‌های بلوکه شده در بانک خاطرنشان کرد: این سرمایه‌ها از پایان آبان ماه در اختیار شرکت قرار گرفت و موجب شد که طی ۴ ماه تا پایان سال ۹۱ شرکت به صورت موثر و مداوم فعالیت خود را انجام دهد.
آزاد افزود: هیات مدیره آهن و فولاد میلاد انتظار داشت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت گسترده‌ای صورت گیرد، اما مسائل اقتصادی حاکم بر کشور مانع تحقق این امر شد.
وی گفت: از خرداد ماه سال ۹۲ تا کنون نرخ آهن بالغ بر ۳۰ درصد کاهش تدریجی را تجربه کرد که این امر ضربه اساسی به سرمایه‌های سهامداران رساند. رئیس اتحادیه کشوری آهن و فولاد با اشاره به اینکه به طور مرتب بازار آهن را رصد کرده‌ایم، تصریح کرد: هم اکنون نیز از ثبات بازار استفاده کرده و در این شرایط سود شرکت را از ۱۱۹ ریال به ۲۲۳ ریال رساندیم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به ۲۲۵ تا ۲۲۶ ریال برسد.
وی با انتقاد از این امر که اساسنامه شرکت دست مدیران را بسته بود، خاطرنشان کرد: از این رو نمی‌توانستیم فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشیم به همین دلیل درصدد برآمدیم تا همزمان با برگزاری مجمع عادی به طور فوق‌العاده برای انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت، مجمع عمومی فوق‌العاده را برای اصلاح اساسنامه برگزار کنیم که با تلاش‌های هیات مدیره موفق به اخذ مجوز برای برگزاری این مجامع شدیم.