مجموعه فولاد مبارکه رتبه نخست را درتولید فولاد کشور دارد

گروه بنگاه‌ها- گزارش‌های مربوط به عملکرد شرکت‌های فولادی داخلی، نشان می‌دهد که شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای نهمین ماه متوالی، جایگاه نخست تولید فولاد کشور را در اختیار دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های فولادی کشور از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۱۱ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۱۷ تن شمش تولید کردند. در حالی که میزان تولید شمش فولاد کشور در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۷۱۴ تن بود که حاکی از رشد حدود ۱۰ درصدی تولید است.

از میان شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده فولاد کشور، مجموعه «فولاد مبارکه» (هرمزگان و سبا) با تولید ۵ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۸۵۱ تن، «فولاد خوزستان» ۲ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۳۵ تن و «ذوب‌آهن اصفهان» یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۴۰۶ تن، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در تولید فولاد خام کسب کردند. از این رو، در حال حاضر شرکت‌های مذکور حدود ۷۳ درصد فولاد خام کشور را تولید می‌کنند. همچنین طی این مدت میزان تولید فولاد خراسان ۵۳۱ هزار و ۹۹۵ تن، فولاد آلیاژی ایران ۲۶۶ هزار و ۹۹۴ تن و گروه ملی صنعت فولاد ایران ۲۴۲ هزار و ۵۳۶ تن بود. طبق این گزارش، طی آذر سال ۹۲، در مجموع یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۲۲۶ تن شمش فولادی در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان شمش فولاد تولید شده در مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۶۱۲ تن)، حاکی از رشد ۱۵ درصدی تولید است.

بر اساس گزارش یاد شده، طی ۹ ماهه امسال، ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۲۲ تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، ورق عریض، ورق گرم، ورق گالوانیزه، میلگرد، کلاف و لوله) توسط شرکت‌های فولادی تولید شد. این رقم در ماه آذر، یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۳۹ تن بود.