گروه بنگاه‌ها- آزاده حسینی: با ‌وجود آنکه مقرر شده بود عوارض 10 درصدی برصادرات سنگ آهن از ابتدای سال جاری لحاظ شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس‌ هیات مدیره تولید‌کنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران ضمن مثبت ارزیابی کردن این اتفاق گفت: با توجه به اینکه بازار در شرایط نامناسبی قرار دارد این تاخیر به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن است، از دولتمردان تقاضا داریم تا بهبود شرایط بازار از دریافت عوارض ۱۰ درصدی برصادرات سنگ آهن دست نگه دارند.
مهرداد اکبریان ادامه داد: البته زمانی که این مصوبه به گمرکات کشور ابلاغ شود، سه ماه فرصت داریم و این زمان می‌تواند برای فعالان این حوزه که هم‌اکنون در حال طی شرایط رکود بازار هستند، مفید باشد.
اکبریان در حالی از تاخیر در اجرای عوارض ۱۰ درصدی بر صادرات سنگ آهن سخن می گفت که شایعاتی در بازار در خصوص به تعویق افتادن عوارض بر صادرات سنگ‌آهن تا سال آینده مطرح شده بود. در همین حال یک منبع آگاه ضمن تکذیب این خبر، آن را ناشی از شیطنت برخی از فعالان این حوزه عنوان کرد.
با توجه به تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اخذ عوارض ۱۰ درصدی و تکذیب تعویق در اجرای این مصوبه مشخص نیست،
تاخیر در اجرای آن از ابتدای سال تاکنون به چه دلیل افتاده و اگر به دلیل حمایت از معدنکاران در شرایط رکود بازار است چرا این موضوع به آنها اطلاع داده نشده است؟