با آغاز عرضه نفت خام در بورس انرژی در اولین روز هفته کاری جدید بیش از دو هزار بشکه نفت به فروش رفت. به گزارش «ایسنا»، در حالی که از یکشنبه هفته گذشته اولین عرضه نفت خام در بورس انرژی آغاز شد، پس از یک هفته روند فروش نفت خام مثبت ارزیابی می‌شود به‌گونه‌ای که در هر روز حداقل دو هزار بشکه نفت خام عرضه و خریداری شده است.
در حالی که روزهای شنبه شرکت ملی نفت ایران نفت و میعانات گازی خود را در بورس انرژی عرضه نمی‌کند، روز سه‌شنبه به عنوان اولین روز عرضه نفت خام در این هفته این شرکت توانست بیش از دو هزار بشکه نفت و ۲۴۰۰ بشکه میعانات گازی را به فروش برساند. در این باره نیز روابط عمومی بورس انرژی به «ایسنا» گفت: عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی مثبت ارزیابی می‌شود و به دلیل اینکه در حال حاضر بازار شرایط را بررسی می‌کند طرف تقاضا نیز رو به افزایش است. به گفته فلاح باید حداقل به مدت ۲۰ روز و تا زمان تحویل اولین سری بشکه‌های نفت خریداری شده در بورس انرژی منتظر رضایت خریداران از کیفیت این محصولات باشیم. وی افزود: پس از اینکه بازار نفت خام در بورس انرژی شرایط خود را تثبیت کرد روند مناسبی برای این بازار پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش «ایسنا»، روزانه ۲۹۲۰ بشکه نفت خام در بورس انرژی عرضه می‌شود که طی روزهای عرضه شده کلیه بشکه‌ها به جز یک روز به فروش رفته است.