مصرف آب در فولاد مبارکه از استانداردهای جهانی پایین‌تر است

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل فولاد مبارکه در اولین جلسه کمیته مدیریت شرکت در سال جدید با اشاره به اینکه مصرف آب در فولاد مبارکه اصفهان از استانداردهای جهانی پایین‌تر است، گفت: با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و کمبود منابع آب، گاز و برق در کشور کاهش هر چه بیشتر مصارف و هزینه‌های تولید ضروری است. بهرام سبحانی با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده برای کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه افزود: میزان مصرف به ازای هرتن تولید نسبت به ابتدای دوران بهره‌برداری به شدت کاهش یافته است.وی با بیان اینکه صرفه‌جویی صورت گرفته در مصرف آب شرکت فولاد مبارکه اصفهان به مراتب از استاندارد‌های جهانی پایین‌تر است، تصریح کرد: وجود تصفیه خانه‌های متعدد و باز چرخانی آب در سیکل تولید از مهم‌ترین اقداماتی است که مصرف آب را در فولاد مبارکه کاهش داده است.

مدیر عامل فولادمبارکه با اشاره به پاسخگویی نیاز بازارکشور به محصولات فولادمبارکه افزود: فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که بیش از ۵۰ درصد تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده است، همواره تلاش خواهد کرد که با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور نیاز صنایع پایین دست را تا حد موجود تامین کند.

وی به تامین نیاز خودروسازان کشور به محصولات فولادمبارکه تاکید کرد و افزود: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده برای افزایش تولید خودرو در کشور تلاش خواهیم کرد بخش اعظمی از نیاز خودروسازی کشور را با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تامین کنیم.

بومی‌سازی واحد تکمیل نورد گرم برای اولین بار

کارشناس خرید قطعات یدکی ساخت داخل از بومی‌سازی تعدادی قطعات واحد تکمیل نورد گرم خبر داد و گفت: این قطعات دارای حساسیت بالایی هستند که تعداد چهار عدد از این قطعات در مدت زمان پنج ماه ساخته شده‌اند و در حال حاضر در تجهیز مربوطه مونتاژ و به کار گرفته شده‌اند و دارای کارکرد مناسب هستند.

میثم آقا ابراهیمیان افزود: برای بومی‌سازی این قطعات ابتدا اطلاعات لازم از نوع آلیاژ (منگنز، برنز) از منابع مختلف استخراج و با تحقیقات گسترده و به‌کارگیری از نیروهای مجرب و گرد‌آوری اطلاعات نرم‌افزاری و ساخت قطعات به صورت نمونه‌های آزمایشگاهی در اشل‌های مختلف نمودیم که با بررسی و انجام تست‌های مختلف و صرف زمان و هزینه موفق به تولید قطعات از روش فورج با خواص مکانیکی و شیمیایی مطابق با استاندارد در داخل کشور برای اولین بار شدیم.