حدیث موسوی: دیروز متوسط قیمت میلگرد در بازار تهران با ۱۰ تومان کاهش در هر کیلو روبه‌رو شد. این روند نزولی قیمت که از روز یکشنبه و پس از یک التهاب گذرا در بازار آزاد رخ داده است موجب شده تا هر روز نرخ محصولات فولادی نسبت به میانگین قیمت‌ها در روز ماقبل چند درصدی کاهش بیابد و دورنمایی ریزشی را به این دلیل که حجم معاملات به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته، برای یک دوره چند هفته‌ای در بازار فولاد ترسیم کند. اغلب فعالان بازار با بیان اینکه بهبود روند مبادلات محصولات فولادی نیازمند حضور یک کاتالیزور و محرک کاراست، معتقدند: تا زمانی که تکلیف تخصیص اعتبارات عمرانی مشخص نشود و سیاست‌های دولت یازدهم در ارتباط با رونق ساخت و ساز رنگ و بوی تحقق یافتن به خود نگیرد، روند قیمت‌ها در بازار در پاسخ به سستی و بی‌رونقی معاملات کماکان کاهشی خواهد بود.

در همین حال روز گذشته در حالی که در بورس کالا نیز به جز یک معامله مچینگی ۲۵۰۰ تنی تختال فولاد هرمزگان عرضه فولادی دیگری به تابلو معاملات نیامد، اما امروز این رینگ شاهد عرضه‌های متنوع فولادسازان خصوصی و دولتی در آخرین روز از هفته معاملاتی تالار صنعتی است.

عرضه‌های ذوب‌‌آهن اصفهان در این روز شامل، سبد میلگرد مخلوط با قیمت ۱۷۵۵ تومان، تیرآهن ۱۴ تا ۱۸ در تناژهای سنگین و سبک با نرخ‌های فروش ۱۶۵۰ و ۱۶۶۰ تومان و سبد میلگرد A۳ سایزهای ۱۲ تا ۳۲ با قیمت ۱۷۳۰ تومان است که عرضه آخری نسبت به معامله قبلی این محصول با ۲۰ تومان کاهش قیمت در هر کیلو روبه‌رو شده است.

در نهایت فولاد آذربایجان نیز در این روز ۱۱۰۰ تن سبد میلگرد A۳ در سایزهای ۱۴ تا ۲۵ را با قیمت ۱۷۳۰ تومان به صورت نقد در تالار عرضه خواهد کرد.