روز دوشنبه ۳۰ تیرماه، بورس کالای ایران شاهد معامله حدود ۱۶۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال بود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۱۳۶۰ تن مس کاتد شرکت ملی مس ایران به قیمت ۲۱۴ هزار و ۹۴۴ ریال معامله شد. این شرکت همچنین، ۵۴۰ تن مس مفتول را به قیمت ۲۲۱ هزار و ۶۱۸ ریال به فروش رساند. از دیگر محصولات معامله شده شرکت صنایع ملی مس ایران در این روز می‌توان به ۱۰۰ تن سولفور مولیبدن اشاره کرد.

علاوه‌بر این، ۲۷۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان و ۱۰۰ تن مس مفتول گروه کابل‌سازی افق البرز معامله را در این روز تجربه کرد.

در گروه فولاد نیز، شرکت ذوب‌آهن اصفهان معامله ۲۷ هزار تن شمش بلوم به قیمت ۱۵ هزار و ۴۱۰ ریال و به صورت سلف در تالار معاملات ثبت کرد. این شرکت همچنین، ۲۲۰ تن سبد میلگرد A۳-۱۲,۱۴ را به فروش رساند. حدود ۳۸ هزار تن انواع ورق‌های فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در سیستم مچینگ معامله شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، حدود ۱۴ هزار تن انواع مواد پلیمری مجتمع‌های پتروشیمی شازند، آریاساسول، مارون، تبریز، جم، نوید زرشیمی و پلی نار مورد معامله قرار گرفت.

فرآورده‌های نفتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تندگویان تهران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، نفت پاسارگاد و نفت جی در تالار مذکور به فروش رسید که از جمله آنها می‌توان به حدود ۲۷ هزار تن انواع قیر، ۲۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۴ هزار تن انواع لوب کات و ۳۰۰ تن انواع گوگرد اشاره کرد.

همچنین، در این روز و در تالار محصولات کشاورزی، ۱۶۰ تن جودامی روسیه به قیمت ۹۰۷۰ ریال معامله شد و ۷۵ تن کنجاله کلزا پرک شرکت آلتین دانه معامله را به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ ریال تجربه کرد.

همچنین در این روز و در تالار صادراتی، ۶ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت‌های آذر دوام یول، فراشیمی روز و توسعه کروس انرژی معامله شد.