تولید کنسانتره آهن معادن بزرگ از مرز  5/10 میلیون تن گذشت

میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ معدنی در ۵ ماه نخست امسال، به ۱۰ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۶۱۶ تن رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۵ شرکت تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن کشور شامل چادرملو، گل‌گهر، مرکزی، سنگان و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۹۳، با رشد ۳ درصدی، میزان تولید خود را ۳۲۲ هزار و ۴۲۷ تن افزایش دادند. میزان تولید شرکت‌های یاد شده در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۸۹ تن بود.

افزون بر این، ۸ شرکت بزرگ تولید‌کننده سنگ‌آهن دانه‌بندی (جلال‌آباد، چادرملو، سیرجان، گل‌گهر، مرکزی، میشدوان، سنگان و فلات مرکزی) در ۵ ماه جاری، با ۱۰ درصد افزایش، ۴ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۵۹۱ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند.

بنا بر این گزارش، میزان استخراج معادن سنگ‌آهن ۸ شرکت معدنی مذکور در ۵ ماه امسال، به ۲۴ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۴۳تن رسید که در مقایسه با میزان استخراج مدت مشابه سال گذشته (۱۸ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۸۲ تن)، رشد ۳۰ درصدی نشان می‌دهد. همچنین، میزان تولید سنگ‌آهن این شرکت‌ها با رشد ۲ درصدی، به ۱۴ میلیون و ۲۶۲ هزار و۸۹۵ تن رسید.