پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا): قیمت قراضه صادراتی «سی‌آی‌اس» (کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق) از اوایل اکتبر جاری١٢ تا ٢٢ دلار در هر تن پایین آمده است. روند نزولی بازارهای فولاد بر فعالیت تولید‌کننده‌های ترکیه تاثیر گذاشته و تمایل کمتری به خرید قراضه دارند. مصرف‌کننده‌ها فعلا در انتظار افت قیمت‌ها نشسته‌اند و درخواست خرید هم نمی‌دهند. تنها معامله‌ای که هفته قبل با ترکیه نهایی شد برای قراضه بنادر دریای بالتیک در ٣٥١ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود که ٩ تا ١٤ دلار هر تن نسبت به هفته قبل افت داشت. از آنجا که ارزش روبل نسبت به دلار رو به پایین است و بازار داخلی نیز نزولی است این معامله برای عرضه‌کننده آن یک موفقیت بوده است. به گزارش « ایفنا»، قراضه آ٣ اوکراین ٣١٠ تا ٣١٥ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است که ١٩ تا ٢٤ دلار هر تن نسبت به اواخر سپتامبر پایین آمده و این هفته معامله‌ای بسته نشده است. همچنین قراضه آ٣ نیز ٣٥٠ تا ٣٥٥ دلار در هر تن سی‌اف‌آر کره جنوبی است که هفته قبل ٣٦٥ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود. در این میان مصرف‌کننده‌ها موجودی کافی دارند و تمایلی به خرید نشان نمی‌دهند.

بازار مقاطع جنوب شرق آسیا منتظر فعال شدن چینی‌ها پس از تعطیلات

واردکننده‌های میلگرد، بیلت و مفتول در جنوب شرق آسیا هفته گذشته به دلیل تعطیلات چینی‌ها فعالیت نداشتند چون محصولات چین بازار این منطقه را در دست گرفته است. در سنگاپور میلگرد چین اواخر سپتامبر از ٤٣٠ تا ٤٣٥ دلار به ٤٢٥ تا ٤٢٨ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. در این مدت پیشنهادی جدی دیده نشد و با بازگشت چینی‌ها از تعطیلات باید منتظر قیمت‌های جدید بود. قیمت درخواستی فعلی خریداران ٤٠٠ تا ٤١٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است. در فیلیپین بیلت چین هفته قبل ٤٦٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود ولی معامله‌ای برای آن نهایی نشده است. در تایوان قبل از تعطیلات چین بیلت با ١٠ دلار افت در ٤٣٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر نهایی شد. از سوی دیگر بیلت روسیه ٥١٠ دلار هر تن سی‌اف‌آر و بدون خریدار بود. قیمت مفتول چین نیز ٤٤٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر تایلند شنیده شده که اواخر آگوست ٤٨٠ دلار بود.

میلگرد ارزان‌قیمت چین در امارات

اماراتی‌ها هنوز به خرید میلگرد چین تمایل نشان می‌دهند چرا‌که قیمت آن از سایر عرضه‌کننده‌ها ارزان‌تر است. میلگرد حمل نوامبر چین ٤٧٠ تا ٤٨٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معامله شده که ١٠ دلار از اواسط سپتامبر ارزان‌تر شده است. اگر تجار اماراتی در تناژ بالا از چین خرید کنند بازار به شدت سقوط می‌کند چون میلگرد ترکیه نیز باید در قیمت پایین‌تر معامله شود. در حال حاضر میلگرد چین در امارات ٤٦٠ تا ٤٨٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است.