همزمان با روز ملی صادرات طی آیین ویژه‌ای که با حضور معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، مدیرکل خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران و استاندار هرمزگان و تعدادی از مقامات بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه صادرات برگزار شد، شرکت فولاد هرمزگان دراستان هرمزگان به‌عنوان صادرکننده نمونه، نشان صادراتی را دریافت کرد. کیومرث بهرامی معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان یکی از راهکارهای مهم برای رشد و توسعه را ایجاد بازارهای صادراتی جدید بیان کرد وافزود: این مهم که با همت همه کارکنان خستگی ناپذیر فولاد هرمزگان اتفاق افتاد بیانگر پتانسیل مناسب هرمزگان در تولید و صادرات فولاد است.

مدیر فروش و بازاریابی با اشاره به اینکه تعداد محموله‌های صادراتی در ۶ ماهه اول ۹۳ شش محموله است، تصریح کرد: محصولات فولادی شرکت فولاد هرمزگان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است. مهدی شکری‌زاده گفت: سال گذشته، بیش از۸۷ هزار و ۸۶۰ تن تختال صادر شد وهمچنین میزان صادرات در ۶ ماه ابتدای سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۸درصد رشد داشته است. وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان پیشرفته‌ترین شرکت فولادی کشور توانسته است در مدت زمان کوتاهی از زمان راه‌اندازی تاکنون خود را در بازارهای جهانی به‌عنوان یک برند معتبر معرفی کند و تختال خود را به‌عنوان یک تختال با کیفیت دراختیار مشتریان قرار دهد. اعلام رضایت از طرف مشتریان و افزایش تقاضا برای محصولات فولاد هرمزگان، خود موید این مطلب است.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات که خود باعث تولید محصول با کیفیت می‌شود، تولید تختال با ابعاد مختلف از عرض ۹۰۰ تا ۲ هزار میلی‌متر و ضخامت‌های ۲۰۰ و۲۵۰ میلی‌متر، تولید تختال با گریدهای خاص ازجمله مزایا و امتیازات فولاد هرمزگان در بخش صادرات است.

وی فولاد هرمزگان را از ظرفیت‌های بزرگ، مهم و محورهای توسعه استان هرمزگان دانست و تصریح کرد: فاصله پنج کیلومتری با اسکله منطقه ویژه و بندر شهید رجایی در کنار خلیج‌فارس بهترین شرایط را برای تولید و صادرات فولاد دارد.

مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان نیز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین‌ ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری از مزیت نسبی در گردونه مبادلات خارجی است و این شرکت هم از نظر تولید و همچنین به دلیل مجاورت با آب‌های آزاد شرایط مناسبی برای صادرات دارد. فردوس امیری توسلی گفت: آنچه به‌دست آمد بدون شک در پرتو تلاش و همت مجموعه مدیریتی و کارکنان فولاد هرمزگان به دست آمده که پایه‌های اولیه و مستحکمی است برای گسترش کسب روزافزون بازارهای هدف و رشد صادرات غیر نفتی که آثار پربهای آن در آینده پدیدار خواهد شد. توسلی تصریح کرد: مسوولان استانی و کشوری در ادامه حمایت‌های خود بخشی از معادن کشور را به منظور تولید و صادرات پایدار به فولاد هرمزگان اختصاص دهند.