سنا: مدیرعامل راه‌آهن، عرضه آهن قراضه و ضایعات شرکت راه‌آهن صرفا از طریق بورس کالا را یکی از اقدامات منحصر به این شرکت برشمرد و اعلام کرد: اقدامات و مذاکرات مطلوبی به منظور افزایش همکاری دو حوزه ریلی و بورس صورت گرفته و امید می‌رود ترویج این قبیل فعالیت‌ها عاملی باشد تا سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها برای حضور در این بازار ترغیب شوند. محسن پورسید آقایی، مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه بحث همکاری با بازار سرمایه دو حوزه بورس اوراق بهادار و بورس کالا را در بر می‌گیرد، گفت:‌ اقدام راه‌آهن در عرضه آهن قراضه و ضایعات راه‌آهن صرفا از طریق بورس کالای ایران یکی از اقدامات منحصر‌به فرد این شرکت به‌عنوان یکی از مجموعه‌های وزارت راه و شهر‌سازی بوده است.

وی با اشاره به اینکه فروش ضایعات گرفتاری‌های خاص خود را دارد، افزود:‌ معمولا عدم شفافیت در قیمت‌ها و طولانی بودن فرآیند برگزاری مزایده‌ها مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

آقایی تصریح کرد: شفافیت قیمت و کوتاه شدن سیکل اداری در روند مزایده‌ها و همچنین از بین رفتن محدودیت در خرید از جمله مولفه‌های مثبت برای حضور در بورس کالا است.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه شروع روند معاملات در بورس کالا به منظور اخذ مجوز و ورود به سیستم تا حدودی زمانبر است، تصریح کرد: آنچه مسلم است با طی کردن این فرآیند سرعت مزایده‌ها به مراتب بیشتر شده و روند این کار تسهیل می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن، استاندارد بودن محصولات مورد مبادله در بورس کالا را ویژگی دیگر حضور در این بورس برشمرد و گفت: وجود چنین مقرراتی به نفع خریدار و فروشنده است، چراکه طرفین از کیفیت و کمیت محصولات مطلع خواهند شد.

به گفته وی، حمایت راه‌آهن و عرضه ضایعات و آهن قراضه آن در این بورس می‌تواند عاملی باشد تا سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها برای حضور در این بازار ترغیب شوند.