خبرگزاری فارس: مدیر عامل بورس انرژی از عرضه نفت کوره سانتی استوکس ۳۸۰ شرکت ملی نفت ایران از دیروز چهارشنبه در رینگ داخلی بازار فیزیکی این بورس خبر داد.

سید‌علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی در این خصوص افزود: پیرو پذیرش این کالا در تاریخ ۲۳ مرداد‌ماه ۹۳، با هماهنگی‏ انجام شده‎ با شرکت ملی نفت ایران، مدل معاملاتی ویژه‏‌ای جهت عرضه نفت کوره این شرکت با محل‏های تحویل متفاوت طراحی شده است. وی افزود: در نخستین عرضه نفت کوره شرکت ملی نفت ایران، ۱۶ هزار و ۴۵۶ تن از این کالا با چهار محل‌ تحویل متفاوت عرضه می‎شود.

بر این اساس ۳۸۷۲ تن نفت کوره با محل تحویل شرکت پالایش نفت تبریز، ۵۸۰۸تن با محل تحویل شرکت پالایش نفت اصفهان، ۵۸۰۸ تن با محل تحویل شرکت پالایش نفت اراک و ۹۶۸ تن با محل تحویل شرکت پالایش نفت شیراز در بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه می‎شود. مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه نوع معامله این کالا به‌صورت نسیه است، افزود: واریز ۱۰ درصد از بهای تقریبی معامله از طرف خریدار به‌عنوان پیش پرداخت جهت انجام معامله الزامی است و قیمت پایه برای کلیه عرضه‎های مذکور نیز ۶ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۵۷ ریال بر تن تعیین شده است. پیش تر قرارداد سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران در بازار مشتقه بورس انرژی ایران پذیرفته شده بود و معاملات آن از تاریخ اول‌اردیبهشت ماه ۹۴ در بورس انرژی ایران در حال انجام بوده است.