گروه بنگاه‌ها : یک هیات تجاری چینی دردیدار با مدیر عامل شرکت ملی مس ایران خواستار سرمایه گذاری در صنعت مس ایران شدند. درجریان دیدار این هیات با مرادعلیزاده، راه همکاری‌های تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و توافق فروش هزار تن کاتد مس از جمله دستاوردهای این دیدار بود. همچنین سرمایه‌گذاری در صنعت مس یکی دیگر از درخواست‌های هیات چینی بود که مدیرعامل شرکت ملی مس ایران موافقت با آن را به زمان پس از اجرای فاز اول همکاری موکول کرد.


به گزارش مس پرس، مراد علیزاده در این جلسه به بررسی توانمندی‌های چین در صنعت مس پرداخت و با اشاره به برآورد مصرف تا پایان سال هیات چینی و تخمین میزان سفارش آینده، سوالاتی را درباره وضعیت اقتصادی چین به دلیل اثرگذاری این کشور در صنعت مس مطرح کرد و خواستار توضیحات نماینده شرکت چینی شد.

یکی از نمایندگان هیات چینی با بیان اینکه چین سال گذشته رشد 10 درصدی اقتصادی داشته است، بیان کرد امسال این رشد زیر هفت درصد بوده و ما امیدواریم ظرف چند سال آینده رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم.

در این دیدار همچنین مذاکرات درخصوص فروش هزار تن کاتد مس به‌عنوان نمونه به شرکت چینی انجام شد و توافق اولیه صورت گرفت. عملیاتی کردن معامله با توجه به شرایط خاص بین‌المللی موضوعی بود که دو طرف مورد بحث و بررسی قرار دادند و درباره راه‌های مختلف انجام این کار رایزنی کردند.

یادآور می‌شود هیات چینی در خلال این سفر از خط تولید مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند و به‌صورت مستقیم با توانمندی شرکت ملی صنایع مس ایران آشنا شدند.