رکوردزنی در راه‌اندازی سکودر مبین سازه گستر

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت مبین سازه‌گستر خلیج فارس گفت: با در دست داشتن ساخت ۹ سکوی نفتی و گازی، این شرکت تبدیل به بزرگ‌ترین‌ سکو‌ساز کشور شده است.

بابک عباسپور افزود: با تجربه‌ای که از حضور در فازهای مختلف پارس جنوبی داشته‌ایم، در حال حاضر با ۹ پروژه ساخت اسکله در پروژه‌های فاز ۱۴و ۱۶ پارس جنوبی و میدان‌های نفتی هنگام و هندیجان حضور داریم.

وی با اشاره به رکوردزنی در راه‌اندازی سکوی گازی فاز ۱۶پارس جنوبی گفت: نصب و راه‌اندازی این پروژه طی ۱۶۰ روز صورت گرفت که در میان شرکت‌های داخلی و خارجی رکورد جدیدی است.مدیرعامل مبین سازه‌گستر خلیج فارس افزود: طراحی، ساخت، انتقال و نصب و راه‌اندازی این سکو که در نقطه صفر مرزی ایران و قطر است با هزینه ۲۴۰ میلیون دلار از سوی متخصصان شرکت مبین سازه‌گستر (از شرکت‌های تابعه ایزوایکو) صورت گرفت که ساخت آن در کشور علاوه بر صرفه‌جویی ارزی معادل ۲۵ درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالا و دانش فنی که در مبین سازه‌گستر خلیج فارس وجود دارد، تاکید کرد: تا به حال در ساخت سکو در داخل کشور فعالیت کرده‌ایم، اما برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم تا با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، بازاریابی‌های بین‌المللی را انجام دهیم و از این طریق دانش فنی خود را صادر کنیم.وی با اشاره به اینکه می‌خواهیم به هاب منطقه‌ای تعمیرات تبدیل شویم، ادامه داد: با استفاده از دانش فنی کشورهای اروپایی و آموزش نیروهای متخصص،انحصار تعمیرات حفاری که در اختیار آنها بود را شکستیم. این در حالی است که با زیرساخت‌هایی که در هلدینگ ایزوایکو در اختیار داریم، شرکت‌های رقیب در بازار منطقه خلیج فارس هم‌اکنون شاهد نرخ‌شکنی از سوی ما هستند.