فارس: محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگویی بیان کرد: موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بودجه امسال و قانون مالیات‌های مستقیم، آورده شده و بر اساس آن نیاز است تا استانداردهای حسابداری مطابق با روش‌هایی که در کلیه کشورها متداول است، تطبیق پیدا کند.وی افزود: در این راستا همچنان مذاکرات سازمان بورس ادامه دارد و این در حالی است که به‌طور طبیعی سازمان حسابرسی نیز نظرات و دیدگاه‌های ارزنده‌ای در حوزه استانداردهای تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد.

به گفته فطانت، سازمان بورس معتقد است در چارچوب قوانین موجود، باید روش‌های متداول مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها که می‌تواند شفافیت صورت‌های مالی را افزایش دهد و به قیمت‌های منصفانه‌ای که همواره در استانداردهای IFRS و استاندارد‌های بین‌المللی حسابداری به آنها تاکید شده، به کار گرفته و صورت‌های مالی به آن سمت نزدیک شود، اما تبدیل کردن تجدید ارزیابی به سرمایه به احتمال فراوان با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهد شد که طی فرآیند سخت‌تری دنبال می‌شود.

انتشار 300 میلیارد تومانی اوراق رهنی مسکن در روزهای آینده

رئیس سازمان بورس از انتشار نخستین اوراق رهنی مسکن (MBS ) در روزهای آتی خبر داد و گفت: با آمدن این اوراق در روزهای آتی این امید وجود دارد که در بخش مسکن و صنایع مربوط به آن که سهام آنها در بورس ایران مورد معامله قرار می‌گیرند تحرک تقاضا ایجاد شود. در مرحله نخست با حجم ۳۰۰ میلیارد تومان پذیره‌نویسی این اوراق شروع و امید می‌رود، به تدریج افزایش یابد. فطانت در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه موضوع کاهش بهره مالکانه معادن سنگ‌آهن در بودجه ۹۵ تا چه حد کاهش یافت، پاسخ به آن را منوط به نظر شورای نگهبان در مورد بودجه کشور دانست.