جریمه یکی از کارگزاران انگلیسی توسط مقام ناظر خدمات مالی انگلیس به دلیل تقلب و گمراه کردن مشتریان ایران بورس- مقام ناظر خدمات مالی انگلستان فعالیت کارگزار اسبق شرکت اوراق بهادار «اسکوار مایل» به نام «محمد سوبا مایا» را به دلیل فروش سهام پرریسک به مشتریان بدون کسب رضایت ایشان و ارائه عمدی اطلاعات ناقص در مورد ریسک سهام، متوقف و وی را به مبلغ ۲۱هزار پوند جریمه کرد.

مقام ناظر خدمات مالی انگلستان (FSA ۱۹) مورد از معاملات این کارگزاری را که از دسامبر ۲۰۰۵ تا مه ۲۰۰۶ انجام داده بود، مورد بررسی قرار داد و دریافت که در ۱۱ مورد آن با خرید بدون اجازه سهام پرریسک برای مشتریان، مرتکب خلاف شده است. مشتریان این کارگزاری تنها زمانی از معامله خود اطلاع می‌یافتند که درخواست پرداخت برای آنها ارسال می‌شد. از آنجا که آقای «مایا» با صداقت عمل نکرده و مشتریان را در معرض ریسک زیان مالی مهمی قرار داده، تخلفات وی جدی بوده است.

بنا به گفته مارگارت کول، مدیر اجرایی خدمات مالی انگلستان آقای «مایا» به عنوان کارگزار دارای مجوز امین سرمایه‌گذاران بوده است.

مشتریان از این حق برخوردارند که اطلاعات شفاف و بی‌‌طرفانه‌ای از کارگزار خود مطالبه کنند.این مقام با کارگزارانی مانند کارگزاری اسکوار مایل که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند به شدت برخورد خواهد کرد. مقام ناظر خدمات مالی انگلستان هشدار داد که در برخورد باکارگزاران متخلف مسامحه نخواهد کرد و جریمه آقای مایا گواهی بر جدیت این نهاد در مقابله با تخلفات است.مبلغ جریمه آقای مایا به دلیل پذیرش تخلفات و همکاری با مقام ناظر خدمات مالی انگلستان به میزان ۳۰درصد تخفیف یافت.