رییس سازمان بورس ارزش فعلی بورس کشور را ۵۰‌میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک ارزش بورس کشور به ۱۰۰‌میلیارد دلار خواهد رسید. علی صالح آبادی در همایش سراسری دبیران و روسای هیات مدیره اتاق‌های تعاون سراسری کشور گفت: به دلیل اینکه قبل از مطرح شدن اصل ۴۴ قانون اساسی، بسیاری از شرکت‌ها دولتی بودند و قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را نداشتند، طرح لایحه اصل ۴۴ توانست تحرک خوبی را در بازار سرمایه و بورس ایجاد کند. رییس سازمان بورس اظهار داشت: در حال حاضر دولت به دنبال این است که تمام شرکت‌های متعلق به دولت غیر از حاکمیت‌ها را واگذار کند که در این خصوص حرکت‌های خوبی در واگذاری سهام شرکت مس، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، آلومینیوم ایران و غیره انجام شده است. وی ارزش بورس را با واگذاری‌های اخیر، ۵۰‌میلیارد دلار عنوان و بیان داشت: در آینده نزدیک، ارزش بورس کشور به ۱۰۰‌میلیارد دلار خواهد رسید که در این مورد شرط اساسی ورود شرکت‌ها به بورس عرضه کالاها در بورس کالا است. صالح‌آبادی به افتتاح بورس فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی با حضور وزرای اقتصاد و نفت در روز گذشته اشاره کرد و بیان داشت: از سیاست‌های شورای بورس و سازمان بورس، توسعه بازار رسمی کالاهای تولیدی در بازار است و در این ارتباط در آینده نزدیک بورس برق راه‌اندازی می‌شود.

وی از ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید به عنوان یکی از برنامه‌های آتی یاد کرد و گفت: شرکت‌هایی که در بورس اوراق بهادار فعالیت می‌کنند، مشمول ۱۰درصد معافیت مالیاتی می‌شوند.

صالح‌آبادی راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری را با هدف تجمیع سرمایه‌های خرد مردم جهت حضور در فعالیت‌های بورس اعلام کرد و افزود: با این کار علاوه بر نظارت سازمان بورس بر فعالیت این صندوق‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری نیز کاهش می‌یابد.

رییس سازمان بورس به برنامه‌ریزی‌های جدیدی اشاره کرد که بر اساس آن حوزه تعاون با بازار سرمایه ارتباط خوبی برقرار کرده است و ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر ایجاد شرایط حضور شرکت‌های تعاونی در فعالیت‌های بورس کشور، در حال نوشتن آیین‌نامه فعالیتی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ارسال آن به دولت هستیم، البته در این خصوص بانک مرکزی باید اجازه افتتاح حساب این صندوق‌ها را در بانک‌ها صادر کند.