ایسنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره‌نویسی شرکت بورس اوراق بهادار خبر داد. دکتر علی صالح‌آبادی گفت: شورای عالی بورس پس از بررسی‌های نهایی بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره‌نویسی شرکت بورس اوراق بهادار را تصویب کرد.

وی در ادامه به عملیات اجرایی نرم‌افزار جدید معاملات (اتوس) اشاره کرد و گفت: کارهای اجرایی راه‌اندازی این نرم‌افزار در حال انجام است.

صالح‌آبادی اظهار کرد: در این نرم‌افزار معاملاتی، فروش استقراضی سهام (Short Selling) و قرض دادن و قرض گرفتن اوراق بهادار (Borrowing & Lending) و بازار معاملات (Buying) دیده شده است که استفاده از این ابزارها به معاملات سهام در بازار سهام رونق ویژه‌ای می‌بخشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ترجمه انگلیسی قانون جدید بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: این کتاب در مرحله چاپ قرار دارد و به زودی در اختیار متقاضیان و فعالان بازار سرمایه قرار می‌گیرد. وی در پایان از درخواست عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی سازمان‌های بورس و اوراق بهادار خبر داد و تصریح کرد: با عضویت در این فدراسیون ما می‌توانیم در راستای رشد و بالندگی و حرفه‌ای‌تر شدن بورس کشور از تجارب سایر بورس‌های پیشرفته جهان نیز استفاده کنیم.