ایرنا- رییس اداره تعاون شهرستان آستارا، گفت: تعاونی سهام عدالت در شهرستان آستارا تشکیل شد. ‌«اسفندیار صمدزاده» به ایرنا در آستارا، گفت:دراین تعاونی ۱۱نفر به عنوان هیات موسس و اعضای اصلی از طرف ادارات بهزیستی، کمیته امداد و بسیج معرفی شده‌اند. وی گفت: اقدامات لازم برای ثبت این شرکت در حال انجام است و انتظار می‌رود تا پایان مرداد ماه صورت پذیرد.

وی افزود: علی حیدر جوینده، فرامرز مسعود مقدم، بهمن میرزایعقوبی به عنوان هیات موسس این تعاونی در شهرستان آستارا هستند.

در شهرستان آستارا تاکنون از‌ ۱۰هزار نفر به عنوان دارندگان اولویت برخورداری از سهام عدالت ثبت نام شده‌است.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون نیز گفت: ۶۰شرکت سهامی عدالت به ثبت رسیده است.

محمود رشیدی فرد در گفت‌و‌گو با مهر از مقدمات تشکیل و ثبت ۱۰۰شرکت تعاونی عدالت دیگر خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ۲۲بهمن ماه سال جاری، اولین مرحله واگذاری سهام عدالت در استان‌ها به اتمام برسد.

رشیدی‌فرد در ادامه با بیان این مطلب که تا پایان مرداد ماه سال جاری در کشور شرکت‌های تعاونی عدالت در استان‌ها تشکیل می‌شود گفت: در سال جاری ۲هزار و ۶۷۱تعاونی تشکیل می‌شود و برای اینکه بتوانیم سهم بخش تعاون را در اقتصاد کشور افزایش دهیم، تا پایان سال جاری یا سال‌های آتی ۳۵۵هزار فرصت شغلی و ۱۵۰هزار شغل واقعی ایجاد خواهیم کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون افزود: جهت افزایش حضور بخش تعاون در اقتصاد کشور همچنین پیش‌بینی می‌شود که ۳۰درصد از تسهیلاتی را که دولت برای بخش اقتصاد کشور از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار داده است، وزارت تعاون بتواند جذب کند.