گروه بورس- مجید اسکندری: سرمایه شرکت کالسیمین (سهامی عام) به دو برابر افزایش یافت. به گزارش خبرنگار ما روز گذشته جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت کالسیمین (سهامی‌عام) با حضور ۷۵‌درصد سهامداران، اعضای هیات مدیره، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد. در این جلسه که به ریاست ابراهیم جمیلی، رییس هیات مدیره شرکت، نظارت ادهمی و زواره‌ای و دبیری مهندس جبل‌عاملی، مدیر عامل شرکت و با حضور نجمی‌هاشمی فشارکی و دکتر خیالی معاونت‌ مالی کالسیمین برگزار شد. پس از ارائه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و تصویب صورت‌های مالی سه ماهه، مقرر شد سرمایه شرکت از مبلغ ۵/۹۷میلیارد ریال به مبلغ ۱۹۵‌میلیارد ریال افزایش یابد.

در مجمع یاد شده اعلام شد که تاکنون ۳۸‌میلیارد تن ماده معدنی کشف شده و و بر آورد می‌شود که ۱۴‌میلیارد تن دیگر نیز کشف شود و به نظر کارشناسان بهتر است که درآمد معادن به جای نفت در اقتصاد ایران جایگزین شود.

از دیگر نکات مهم مطرح شده در این جلسه می‌توان به افزایش ظرفیت تولید روی کارخانه رندی، راه‌اندازی خط تولید نیکل از پس ماندها و فروش شمش‌روی کالسیمین با قیمت هر تن ۶۵‌دلار اشاره کرد.