گروه بورس- مهم‌ترین رویداد‌ها، خبر‌ها و اظهارنظر‌های بازار سرمایه که دیروز روی تلکس خبرگزاری‌هاقرار گرفت، به شرح زیر است: آیین‌نامه قیمت‌گذاری شرکت‌های دولتی

رییس شورای‌عالی انجمن حسابداران خبره درباره آیین‌نامه قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دولتی به«ایسنا» گفته است: این آیین‌نامه جوابگوی بسیاری از ابهام‌های موجود است، اما لزوم دستورالعمل اجرایی احساس می‌شود و باید سعی شود قیمت‌های تعیین‌شده واقعی‌تر باشد.

پاسخگویی به سهامداران گروه روی

هادی بیدختی، مشاور رییس سازمان بورس در پاسخ به سهامداران گروه روی، به«ایسنا» می‌گوید: ما از شرکت‌های مصرف‌کننده خاک معدن انگوران گزارش خواسته‌ایم، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی درباره دستکاری‌ قیمت‌ها در بورس معتقد است: در این زمینه آماری موجود نیست و سال‌های گذشته به دلیل نقص قانون قبلی، امکان پیگیری وجود نداشت.

تشکیل شرکت‌ بورس کالا

علی حسینی، عضو هیات‌مدیره بورس از تشکیل شرکت بورس کالا با سرمایه ۱۰میلیارد تومان تا سه ماه آینده خبر داده و راجع به ترکیب سهامداران آن به‌«فارس» گفته است: سهام این شرکت ۴۰درصد به نهاد‌های مالی، ۱۰درصد به کارگزاران فعال در بورس‌های کالایی و ۲۰درصد به تولیدکنندگان کشاورزان و فلزات و ۳۰درصد به افراد حقیقی اختصاص می‌یابد.

آغاز فعالیت شرکت بورس کالا

رییس سازمان بورس نیز آغاز فعالیت شرکت بورس کالا تا قبل از پایان سال‌جاری را اعلام کرده است.وی درباره تشکیل شرکت بورس کالا به خبرگزاری« موج» گفته است: پس از طی فرآیند تشکیل موسسان شرکت و انتخاب هیات اجرایی، مراحل پذیره‌نویسی عمومی سهام این شرکت انجام خواهد شد و سپس مجمع عمومی موسسان برگزار و انتخاب هیات‌مدیره و تصویب اساسنامه را خواهیم داشت و قبل از پایان سال‌جاری این شرکت نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نارضایتی دبیرکل بورس کشاورزی

احمد کبیری، دبیرکل بورس کشاورزی با اشاره به رشد ۲۰درصدی معاملات این بازار در شش‌ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و ابراز نارضایتی از این روند به خبرگزاری «موج» می‌گوید: رشد این بازار مستلزم گذشت زمان است و این بازار با بورس‌فلزات قابل مقایسه نیست، زیرا در بورس کشاورزی، با تشکل‌هایی روبه‌رو هستیم که توانایی چندانی برای سامان‌دهی تولیدات و عرضه محصولات خود را ندارند.

وی اظهار امیدواری می‌کند: تصور می‌کنم طی برنامه سه سال آینده به بازاری معادل ۶ تا ۷میلیارد تومان دست یابیم.