گزارش‌های مثبت 6 ماهه مهم ترین دلیل رونق بورس

سنا- معاون بازار شرکت بورس با اشاره به افزایش سودآوری پتروشیمی‌ها و شرکت‌های صادراتی به دنبال افزایش نرخ ارز خاطرنشان کرد: با توجه به رشد نرخ ارز پیش‌بینی‌ها از افزایش سودآوری این گروه حکایت دارد. علی صحرایی با بیان این مطلب گفت: گزارش‌های مثبت ۶ ماهه و خبرهایی که از تعدیل مثبت سود به بازار رسید، مهم ترین دلایل رونق بورس تهران هستند.

وی با اشاره به گزارش‌های مثبت شش ماهه‌ای که از سوی شرکت‌های بورسی به بازار عرضه شد، گفت: بسیاری از حاضران تالار شیشه‌ای علاوه بر اینکه موفق به تحقق پیش بینی‌ها شدند از پیش بینی‌های خود هم جلوتر حرکت کردند.

معاون شرکت بورس با تاکید بر اینکه شرایط حاکم بر بازار سرمایه ادامه خواهد یافت تصریح کرد: در صورتی که شرایط خاصی به لحاظ اقتصاد داخلی یا خارجی پیش نیاید این روزهای خوب بورس ادامه دار خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام برای کاهش التهابات در زمان نوسان بورس اظهار کرد: پس از اوراق اختیار فروش تبعی بانک ملت که در چند روز گذشته عرضه شد اوراق جدیدی برای یک شرکت دیگر هم در روزهای آینده به تالار شیشه ای وارد می‌شود. وی با تاکید بر اینکه این اوراق جدید برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی خواهد بود، ابراز داشت: هنوز جزئیات مشخص نشده است و بعد از توافق با این شرکت، اطلاعیه بر روی سایت شرکت بورس قرار می‌گیرد.