سنا- حجم و ارزش معاملات بر خط (آنلاین) در هشت ماهه امسال رشد قابل توجهی را ثبت کرد.

رییس اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس با اشاره به اینکه حجم و ارزش معاملات آنلاین از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه امسال رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در هشت ماهه ابتدایی امسال ۱۰ هزار و ۶۳۸ میلیون برگه سهم به صورت آنلاین معامله شده که ارزش این معاملات ۵ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال است. حمید روحبخش ادامه داد: حجم معاملات درمدت یاد شده در مقایسه با هشت‌ماه سال گذشته ۶۶ درصد و ارزش معاملات

۵۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه معاملات آنلاین در این مدت در یک میلیون و ۹۷۷ هزار نوبت انجام شده است، افزود: ۴۷ درصد از معاملات مربوط به خرید و ۵۳ درصد مربوط به فروش است.

به گفته وی سهم معاملات آنلاین از معامله‌های خرد و بلوک نیز در مدت یادشده ۱۱ درصد و سهم دفعات معاملات نیز ۳۲ درصد بوده است.

این مقام مسوول‌ در شرکت بورس با اشاره به اینکه سهم معاملات آنلاین از معاملات خرد بلوک نسبت به هشت ماهه سال گذشته

۶۷ درصد رشد کرده است، درباره تعداد کدهای معاملاتی آنلاین گفت: تعداد کدهای معاملاتی آنلاین ۱۶۵ هزار کد است که رقم قابل توجهی به شمار‌ می‌رود.

روحبخش درباره آمار معاملات آنلاین در آبان ماه نیز گفت:

در ماه گذشته دو هزار و ۹۴ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال در ۳۷۲ هزار و ۸۶۵ نوبت معاملاتی به صورت آنلاین

داد و ستد شد.

به گفته وی، ۴۸ درصد از این معاملات مربوط به خرید و ۵۲ درصد مربوط به فروش بوده است و همچنین سهم خرید و فروش آنلاین از معاملات خرد و بلوک نیز در آبان‌ماه ۱۲ درصد بوده است.

وی در ادامه سهم دفعات خرید و فروش آنلاین را از کل معاملات در زمان مورد بررسی ۳۲ درصد اعلام کرد.

روحبخش در خاتمه با اشاره به افزایش چشمگیر حجم و ارزش معاملات آنلاین در بازار اظهار امیدواری کرد این روند صعودی ادامه داشته و هر سال تعداد بیشتری به مشتریان آنلاین بازار سرمایه افزوده شود.