ایسنا- یک کارگزار بورس عوامل سه‌گانه در ایجاد نوسانات بورس را تشریح کرد و به سهامداران توصیه کرد که در شرایط فعلی سهام خود را نگه دارند. بهزاد روحی، به تحلیل وضعیت فعلی بورس پرداخت و در مورد علت نوسانات زیاد بورس در روزهای اخیر گفت: یکی از عوامل نوسان‌های بورس بحث‌های روز خارج از بازار و نیز موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها است که آثار خود را به تدریج در قیمت تمام شده کالاها و شرکت‌ها می‌گذارد.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این موج سومی که از دیروز آغاز شده و از روز شنبه نیز تشدید می‌شود، افزایش نرخ ارز است که باعث می‌شود تا سهام شرکت‌های وارد کننده مواد و کالا با افت قیمت مواجه شوند، بنابراین تا زمانی که این شرایط حاکم باشد نوسانات بازار ادامه پیدا می‌کند.

این کارگزار بورس در ادامه به استراحت بازار اشاره کرد و افزود: البته در کنار این عوامل موضوع استراحت شاخص و بازار نیز مطرح است زیرا به طور طبیعی شاخص بورس پس از افزایش، مدتی به فاز استراحت می‌رود و بار دیگر حرکت خود را آغاز می‌کند بنابراین نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد.

این فعال بازار سرمایه در ادامه به سهامداران توصیه کرد که در شرایط فعلی سهام خود را نگه دارند و با تحلیل اطلاعات نسبت به خرید سهم اقدام کنند، زیرا در این شرایط فروش سهم و خروج از بازار مناسب نیست.

وی در مورد پیش‌بینی از وضعیت آینده بورس گفت:‌ شرایط و تصمیمات اقتصادی در وضعیت این بازار تعیین‌کننده خواهد بود بنابراین به دلیل قابل پیش‌بینی نبودن تصمیمات و اتفاقات نمی‌توان روند بورس را پیش‌بینی کرد.