ارزش معاملات خرد بازار سرمایه روز گذشته که شامل سهام و حق‌تقدم بازار می‌شود مقدار ۳‌هزار و ۳۴۳ میلیارد تومانی را ثبت کرد. به علاوه ۲۵۴ میلیارد تومــان پول حقیقی نیــز از گردونه معاملات بازار خارج شد.  پس از کاهش افت وخیز‌های هیجانی نرخ ارز و طلا و ثباتی که در شرایط سیاسی و منطقه‌ای حاصل شد، انتظارات از رشد و تغییر در وضعیت بازار سهام به بالاترین حد خود افزایش پیدا کرد. تصمیمات و سیاست‌های جدید بانک مرکزی به مانند افزایش نرخ بهره، عرضه اوراق گسترده و همچنین انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون تامین کسری بودجه دولت با منابع مالی‌گوناگون، جذابیت سهام را برای سرمایه‌گذاری در بورس با اما و اگرهای زیادی مواجه کرده و مانع اصلی را در جذب نقدینگی سرگردان و خارج شده از سایر بازارهای مالی ایجاد کرده است.

باید اظهار کرد در شرایطی که انتظار می‌رفت بهبود نسبی در بازار سهام حکمفرما شود ارزش پایین معاملات همچنان در سطح بازار مشاهده می‌شود.  واکاوی وضعیت بازار با ابزار تکنیکال حاکی از این موضوع است که شاخص کل بورس تهران روزهای گذشته در محدوده مقاومتی و زمانی مهمی قرار گرفته بود و سیاستگذاری‌های گوناگون تاثیر بسزایی در نزول کلیت بازار سهام و شاخص کل بر عهده داشتند. در حال حاضر ارزش معاملات کاهش چشمگیری پیدا کرده و بسیاری از سهام به محدوده‌های حمایتی معتبر خود نزدیک شدند. از طرفی می‌توان محدوده حمایتی شاخص کل را محدوده ۲میلیون و ۱۸۰هزار واحد و پس از آن محدوده حمایتی ۲ میلیون و ۱۵۷هزار واحدی  عنوان کرد. با وجود این می‌توان اظهار کرد بازار به لحاظ اززندگی و جاماندگی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. اما از دید جریان نقدینگی، تا زمانی که ورود پول مطلوب و تاثیرگذاری به بازار صورت نگیرد نمی‌توان نسبت به تغییر روند فعلی و خسته‌کننده بازار اظهارنظری داشت. 

لازم به ذکر است که پس از گذشت حدود یک سال از ریزش کم سابقه شاخص کل بورس همچنان در زمینه تخلفات صورت گرفته پیرامون معاملات ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اقدام موثری از سوی سیاستگذاران و مراجع مربوطه صورت نگرفته و متخلفان خاطی همچنان معرفی نشده‌اند. درنتیجه تا زمانی که پیگیری‌های لازم در این خصوص نتیجه بخش نباشد و مولفه شفافیت در بازار در معرض آسیب قرار بگیرد، اعتماد عمومی به بازار سهام همچنان به طور کامل متزلزل خواهد بود. تصمیمات مناسب مسوولان به مانند معرفی و مجازات متخلفین معاملات ۱۶اردیبهشت ماه سال گذشته که می‌تواند منجر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به پیگیری‌های سازمان باشد و همچنین افزایش قیمت ارز نیمایی که می‌تواند منجر به رشد درآمد صنایع بزرگ صادرات‌محور و درنتیجه رشد کلیت بازار شود، در این زمان و محدوده مهم می‌تواند تاثیر بسزایی در بازار سهام داشته باشد. از طرف دیگر کاهش نرخ بهره که در ماه‌های گذشته با رشد چشمگیر و کم‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است، می‌تواند سبب افزایش جذابیت بازار سهام و جذب پول‌های سرگردان در اتمسفر بازار شود.