گروه بورس- اعظم شریفی: بازار فرابورس در معاملات دیروز دو چهره متفاوت را شاهد بود که باوجود معاملات پرحجم در ساعت پایانی شاهد نوسان منفی قیمت‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ما، معامله‌گران در بازار دیروز توجه ویژه‌ای به سه نماد فرابورسی مارون، فن‌آوا و بهشت پارس داشتند و معاملات پرحجمی را در این نمادها رقم زدند.
فن‌آوا که دیروز بارها در مرز صف خرید و عرضه سهام قرار داشت در نهایت به حجم دادوستد 1/4 میلیون سهمی دست یافت و با رشد قیمتی به کار خود پایان داد.
از سوی دیگر، بهشت پارس که در چند روز گذشته با حمایت حقوقی‌ها برای خرید سهام مواجه بود بعد از معامله ۴/۱۵ میلیون سهمی همچنان در نوسان منفی ۵ درصد با صف فروش همراه بود. در همین حال، سهم تازه‌وارد پتروشیمی مارون که امیدهای زیادی برای نوسان‌گیری سهامداران داشت، دیروز در نوسان اندک و با حجم معاملات ۵ میلیون سهمی، افت ۳۴ ریالی قیمت را به ثبت رساند. بر این اساس، ارزش معاملات دیروز «مارون» به ۸۳ میلیارد ریال رسید؛ بهشت پارس هم ارزش معاملات ۲۸ میلیارد ریالی را شاهد بود. باغمیشه و حق‌تقدم آن در کنار «آس‌پ» از نمادهایی بودند که به همراه ساختمانی‌های بورس روز منفی را با صف‌های فروش کم‌حجم سپری کردند؛ به طوری که معاملات پرحجم این شرکت‌ها نتوانست فشار فروش را در پایان معاملات کاهش دهد.
از سوی دیگر سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق با جابه‌جایی 9/2 میلیون سهمی به همراه سرمایه‌گذاری خوارزمی با دادوستد 5/1 میلیون سهمی، میدکو با جابه‌جایی 4/3 میلیون سهمی و بانک دی با جابه‌جایی 7/1 میلیون سهم دیگر سهامی بودند که معاملات پرحجمی را در بازار دیروز رقم زدند. همچنین سیمان غرب آسیا با نوسان مثبت 5/3 درصدی، لیزینگ ایرانیان و فولاد آلیاژی یزد با نوسان‌های 43/1 درصدی و عمران و توسعه شاهد با رشد 74/2 درصدی از معدود نمادهای مثبت بازار دیروز فرابورس بودند. در کنار دادوستد سهام شرکت‌ها، اوراق مشارکت نیز روز گذشته معاملات سنگینی را شاهد بودند که اوراق مسکن مهر با دادوستد 113 میلیارد و 178 میلیون ریال بزرگ‌ترین سهم را در این بخش بازار فرابورس رقم زد. همچنین معاملات اوراق بعثت نیز ارزشی معادل 7/31 میلیارد ریال را به همراه داشت.
در مجموع معاملات دیروز فرابورس با افزایش حجم و ارزش در مقایسه با روز شنبه مواجه شد به طوری که ۸/۴۱ میلیون سهم به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد؛ البته سهم اوراق مشارکت در رشد ارزش معاملات دیروز چشمگیر بود.