سنا- معاون سازمان بورس و اوراق بهادار از طراحی نرم‌افزاری برای دریافت یکپارچه اطلاعات اشخاص و نهادهای مالی در سال آینده خبر داد. دکتر «قاسم محسنی» در نشست کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با بیان مطلب فوق افزود: این نرم‌افزار اواسط سال آینده راه‌اندازی خواهد شد تا اشخاص و نهادهای مالی بتوانند اطلاعات و گزارش‌های خود را به صورت الکترونیکی منتشر کنند.

وی با اشاره به تصویب دستورالعمل ثبت، نگهداری و گزارش‌دهی اسناد، مدارک و اطلاعات توسط اشخاص تحت نظارت گفت: این دستورالعمل در راستای عضویت مقام ناظر بازار سرمایه ایران در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار IOSCO تدوین و به تصویب سازمان بورس رسیده است.

دکتر محسنی خاطرنشان کرد: یکی از استانداردهای عضویت کشورها در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار ثبت و نگهداری کلیه مبادلات، خدمات و... اشخاص و نهادهای مالی تحت نظارت است که به همین علت دستورالعمل فوق تدوین و به تصویب رسید.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس ادامه داد: براساس این دستورالعمل، الزاماتی برای نهادهای مالی پیش‌بینی شده است که باید در زمان مشخصی، گزارش‌ها و اطلاعات لازم را اطلاع‌رسانی کنند که نرم‌افزار فوق شرایط مناسبی را برای انتشار این اطلاعات فراهم خواهد کرد.

او در ادامه این نشست نیز جزئیات دو دستورالعمل جدید الزامات کفایت سرمایه نهادهای مالی و ثبت نهادهای مالی فعال در بازار اوراق بهادار را برای حاضران تشریح کرد.