گروه بورس - شرکت‌های کارگزاری پس از تغییر اساسنامه، مجددا مجوز دریافت می‌کنند.

معاون نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در حال حاضر پیگیری ثبت شرکت‌های کارگزاری زیر نظر سازمان بورس بوده و از شرکت‌های کارگزاری درخواست شده است ضمن اینکه در شرایط جدید کلیه اعضای هیات‌مدیره و مدیران خود را به اطلاع سازمان بورس برساند،‌ اساسنامه خود را نیز طبق اساسنامه نمونه سازمان تغییر دهند همچنین پس از ثبت این تغییرات در اداره ثبت شرکت‌ها مجوزی از سازمان دریافت می‌شود تا طبق آن مشخص شود که نهادهای مالی در سازمان بورس نیز به ثبت رسیده‌اند.

ایوب باقر تبار در ادامه از ثبت پنج کارگزاری و دریافت شماره ثبت از سازمان بورس خبر داد و گفت: سایر شرکت‌ها نیز مراحل مورد نظر را در اداره ثبت شرکت‌ها جهت ثبت اساسنامه و تغییرات هیات‌مدیره سپری می‌کند یا سازمان در حال بررسی مدارک جهت تایید نهایی آنها است تا در نهایت پس از ثبت آنها شماره ثبت از سازمان بورس دریافت کنند.

ارائه شماره ثبت به کارگزاری های جدید

معاون نظارت بر کارگزاران با بیان اینکه این فعالیت با استفاده از قانون جدید بازار برای کارگزاران انجام می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که مجوز کارگزاری‌های جدید صادر شود این مراحل برای آنها نیز طی شده و شماره ثبت صادر خواهد شد. باقر تبار یادآور شد: این طرح در سال گذشته آغاز و آخرین فرصت برای شرکت‌های کارگزاری جهت تکمیل و ارسال مدارک اردیبهشت‌ماه تعیین شد که در حال حاضر ۹۹‌درصد از مدارک ارسال شده و تعدادی که مدارک خود را ارسال نکردند، پرونده آنها در مرجع تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیته‌ تخلفات در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد. وی با بیان اینکه ۱۲۰ کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار و بورس کالا قرار است طبق این روش اساسنامه خود را تغییر داده و اعضای هیات‌مدیره خود را به تایید سازمان برسانند اعلام کرد: بعد از ارائه مدارک از سوی شرکت‌ها جلسه تعیین صلاحیت به تدریج تشکیل و مراتب تایید به آنها اعلام می‌شود و اگر اعضای هیات‌مدیره مورد تایید سازمان بورس نباشد جایگزین باید برای آنها معرفی شود. وی گفت: مرحله ارسال مدارک به پایان رسیده و تنها بررسی سازمان بورس باقی مانده است که تا پایان نیمه اول امسال به پایان می رسد و سپس به ۱۲۰ شرکت کارگزاران شماره ثبت داده می‌شود.