گروه بورس - در حالی که مطابق برنامه زمان‌بندی سازمان خصوصی‌سازی، فردا باید ۵درصد سهام شرکت مخابرات در بورس عرضه شود، ولی اظهارنظرهای مسوولان بورس، مخابرات و در نهایت سازمان خصوصی‌سازی از تعویق مجدد این عرضه خبر می‌دهد. در جلسه‌ کارگروه مخابرات که با حضور معاونان وزرای اقتصاد و ارتباطات برگزار شد، وضعیت موارد مشروط شرکت تعیین تکلیف و مقرر شد این موارد در قالب پیشنهاد به هیات دولت ارائه شود که در صورت موافقت رقم نهایی سرمایه شرکت مخابرات تعیین خواهد شد.

امیدواری بورس

به عرضه در موعد مقرر

دکترعلی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس، در مورد آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب به «ایسنا» گفت: نحوه تسویه حساب، ارزش پروانه شرکت، همچنین انتقال شرکت‌های زیرساخت و فن‌آوری اطلاعات و ساختمان‌ها از شرکت مشخص و براساس این مصوبه رقم نهایی سرمایه شرکت مخابرات جهت ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها تعیین می‌شود که براساس آن شرکت می‌تواند در اداره ثبت، امور مربوط به تبدیل شرکت سهامی عام را انجام داده و متعاقب آن شرکت در فهرست تابلو بورس درج و پس از برگزاری جلسه معارفه در بورس اوراق بهادار عرضه شود. وی در مورد زمان عرضه مخابرات در بورس خاطرنشان کرد: رقم سرمایه شرکت در قالب مصوبه هیات وزیران تعیین تکلیف قانونی خواهد شد که بر اساس مصوبه قانونی امکان ثبت سرمایه شرکت فراهم شده و به محض انجام تشریفات قانونی نسبت به عرضه آن اقدام می‌شود که امیدواریم در تاریخ مقرر (۲۲ خرداد) پنج درصد آن در بورس اوراق بهادار عرضه شود.

اما با این حال مسوولان سازمان خصوصی‌سازی بر روی وعده خود پافشاری کرده و معتقدند که پنج درصد از سهام شرکت مادر تخصصی مخابرات در موعد مقرر و در روز ۲۲ خرداد ماه عرضه می‌شود.

احتمالا عرضه می‌شود

احتمالا عرضه نمی‌شود...

اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی، در گفت‌وگو با «ایسنا»، در مورد زمان عرضه مخابرات گفت: تمامی اقدامات مربوط به واگذاری سهام این شرکت انجام و بند ۱۰ مربوط به پذیرش شرکت مخابرات منوط به ارائه بودجه سال ۸۷ نیز ارائه شده است و از نظر شرایط درج و عرضه هیچ مشکلی وجود نداشته و سهام این شرکت در زمان اعلام شده در۲۲ خرداد عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: در مرحله اول پنج درصد شرکت مخابرات برای کشف قیمت عرضه و در صورت کشش بازار تا ۱۶‌درصد از سهام این شرکت عرضه می‌شود. اما غلامی در گفت‌وگوی دیگری با «فارس» گفت: هر چند تمام سعی مسوولان سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس و مدیران شرکت مخابرات این است که در روز چهارشنبه ۲۲ خرداد سهام شرکت مخابرات در بورس عرضه شود، اما با توجه به ثبت سرمایه جدید و سهامی عام شدن شرکت مخابرات، احتمال به تعویق افتادن این عرضه وجود دارد. معاون سازمان خصوصی‌سازی از مشخص شدن زمان معارفه شرکت مخابرات خبر داد و گفت: این جلسه عصر امروز با حضور مدیران شرکت مخابرات و کارگزاران ونمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد.

عرضه به شرط تایید مصوبه!

غلامرضا حیدری کرد زنگنه درخصوص آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت مخابرات اظهار داشت:‌ با حضور مسوولان سازمان خصوصی‌سازی، سازمان و شرکت بورس، سازمان حسابرسی و مدیران شرکت مخابرات جلسه‌ای برگزار شد و طی آن شفاف‌سازی کاملی انجام و مصوبه‌ای جهت ارسال به هیات دولت تهیه شد.

وی ادامه داد: در این مصوبه شفاف‌سازی کاملی صورت گرفته تا خریداران با شناخت و امنیت بیشتری به خرید سهام این شرکت بزرگ قابل واگذاری اقدام کنند.

کرد زنگنه خاطرنشان کرد: ‌موضوعاتی چون ثبت سرمایه جدید و واقعی و سهامی عام شدن شرکت مخابرات، نقل و انتقال‌ اموال شرکت زیر ساخت برطرف شده و در صورتی که این مصوبه به تایید هیات دولت برسد در روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه سهام این شرکت مشمول اصل ۴۴ در بورس عرضه خواهد شد. به گفته رییس سازمان خصوصی، برگزاری زمان جلسه معارفه شرکت مخابرات نیز بعد از تاییدیه هیات دولت مشخص و اعلام می‌شود.

فقط یک هفته تاخیر داریم

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از تاخیر یک هفته‌ای در زمان ارائه سهام شرکت مخابرات ایران در بورس خبر داد. داوود زارعیان در گفت‌وگو با «مهر» گفت: ارائه سهام شرکت مخابرات ایران در بورس اوراق بهادار با یک هفته تاخیر همراه خواهد بود. مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران افزود: علت تاخیر به وجود آمده، آماده نشدن برخی از مدارک و مستندات مورد نیاز بوده است و برخی مراحل ثبت و معرفی شرکت به کارگزاران انجام نشده بود.وی ادامه داد: معارفه شرکت مخابرات ایران برای کارگزاران بورس فردا انجام خواهد شد و حداکثر یک هفته بعد به بورس ارائه می‌شود.زارعیان تصریح کرد: برخی موارد اساسنامه شرکت مخابرات ایران مستلزم تغییر بود که در اواخر هفته گذشته تغییرات آن انجام شد و مراحل قانونی برای ورود این شرکت به بورس در حال طی شدن است.