ایسنا - معاون سازمان خصوصی‌‌سازی از واگذاری پالایشگاه‌ و پتروشیمی تبریز، ذوب‌‌آهن اصفهان و بانک صادرات از طریق بورس و واگذاری نیروگاه‌ها از طریق مزایده در شهریورماه خبرداد.

سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌‌سازی، مراحل آماده‌‌سازی بانک‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: بانک صادرات، ملت و تجارت که در بورس پذیرش شدند، در مرحله آماده‌‌سازی قرار داشته ولی بانک صادرات در مراحل نهایی قرار دارد و به احتمال زیاد پنج درصد از سهام این بانک‌ زودتر از سایر بانک‌ها در شهریور ماه وارد بورس می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از ورود بانک صادرات در بورس قاعدتا تا پایان سال عملیات واگذاری بانک ملت و تجارت آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه صورت‌های مالی بانک‌ها مشکلی ندارد اظهار کرد: موضوع بازنشستگی بانک‌ها نیز در مرحله بررسی قرار داشته و به زودی نتایج نهایی آن اعلام می‌شود.

عقدایی در ادامه از واگذاری ذوب‌‌آهن اصفهان، پتروشیمی و پالایشگاه تبریز حداکثر تا یک ماه آینده خبرداد و افزود: شرکت ذوب‌‌آهن اصفهان در مرحله درج قرار داشته و تا ۲۰ روز آینده وارد بورس می‌شود.

وی در مورد سایر شرکت‌ها توضیح داد: پالایشگاه‌ تبریز نیز آماده واگذاری است ولی تاکنون اوراق سهام شرکت مادر تخصصی آن به سازمان خصوصی‌‌سازی ارائه نشده است که برای حل این موضوع در حال رایزنی هستیم.

معاون سازمان خصوصی‌‌سازی در مورد واگذاری نیروگاه‌ها گفت: نیروگاه‌ها در حال آماده‌‌سازی مصوبات مجمع هستند و قرار است تا یک ماه آینده از طریق مزایده واگذار شوند.