گروه بورس- شرکت‌ سرمایه‌گذاری ساختمان ایران سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 88 خود را با 24درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل پیش‌بینی کرده است.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغ 419میلیارد و 495میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین این شرکت برای سال مالی منتهی به شهریور ماه امسال سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغ ۴۱میلیارد و ۱۲میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود که پس از گذشت ۹ ماه، نتوانسته است این رقم را پوشش دهد. در پیش‌بینی‌ سال مالی ۸۸ نیز مبلغی از این محل در نظر گرفته نشده است.
شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان در همین اطلاعیه درآمد هر سهم سال مالی 88 را با سرمایه یک‌هزار و 90میلیارد و 296میلیون ریال به مبلغ 318ریال پیش‌بینی کرده است.
سود پس از کسر مالیات «وساخت» برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸، معادل شش‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
مطابق این اطلاعیه پیش‌بینی وضعیت سرمایه‌گذاری‌های «وساخت» حاکی از آن است که شرکت نوسازی و ساختمان تهران مبلغ 57میلیارد و 262میلیون ریال و شرکت عمران و توسعه فارس مبلغ 3میلیارد و 773میلیون ریال به «وساخت» سود می‌دهند. همچنین با توجه به اینکه «وساخت» از سهام بانک اقتصاد نوین معادل 8/9درصد مالکیت را در اختیار دارد، پیش‌بینی می‌شود مبلغ یکصدمیلیارد و 777میلیون ریال سودآوری برای «وساخت» به همراه داشته باشد.
این شرکت همچنین در شرکت توس‌گستر سرمایه‌گذاری کرده است که سود پیش‌بینی شده از این سرمایه‌گذاری‌ معادل ۷۱میلیون ریال اعلام شده است.
سرمایه‌گذاری «وساخت» در شرکت‌های غیربورسی نیز نشان می‌دهد که شرکت تامین مسکن جوانان با سودی معادل 99میلیارد و 656میلیون ریال، بالاترین سود را در میان سایر سهام برای «وساخت» به همراه دارد.
در مجموع این شرکت ۱۹۳میلیارد و ۴۵۸میلیون ریال در شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌گذاری کرده است که پیش‌بینی می‌شود در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸، این رقم به مبلغ ۲۴۷میلیارد و ۲۴۶میلیون ریال برسد.