مجمع «مخابرات» هفته آینده برگزار می شود

فارس - مدیرعامل شرکت مخابرات از برگزاری مجمع سالانه این شرکت طی هفته آینده خبر داد.

«صابر فیضی» در رابطه با زمان برگزاری مجمع سالانه شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: براساس قانون تجارت کلیه اطلاعات مالی شرکت‌های مخابراتی استانی جهت حسابرسی به سازمان حسابرسی ارائه شده که در صورت اتمام این بررسی‌ها و برگزاری مجمع سالانه حدود ۱۰ شرکت استانی، صورت‌های مالی تلفیقی تهیه می‌شود تا مجمع سالانه شرکت مخابرات ایران برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جریان ظرف هفته جاری انجام و صورت های مالی تلفیقی تهیه خواهد شد، درباره زمان برگزاری مجمع سالانه شرکت مخابرات ایران گفت: اگر موارد خاصی در صورت‌های مالی شرکت‌های مخابرات و شرکت‌ها نباشد، حداکثر تا هفته آینده مجمع سالانه برگزار خواهد شد.

فیضی در برابر این سوال که چند درصد از سود تلفیقی ۱۸ تومانی بین سهامداران تقسیم خواهد شد‌، اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که به بورس ارائه شده هیات‌مدیره در نظر دارد ۴۰درصد از سود تلفیقی را بین سهامداران تقسیم‌ کند، اما تصمیم نهایی به عهده مجمع است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه شرکت مخابرات هنوز شرکتی دولتی است ، در قانون بودجه سال‌های ۸۶ و ۸۷ پیش‌بینی شده که حداقل ۴۰‌درصد از سود سالانه این شرکت باید توزیع شود.

مدیرعامل شرکت ۴‌هزار و ۵۸۷‌میلیارد تومانی مخابرات با بیان اینکه سال جاری سالی استثنایی است، بیان داشت:

شرکت مخابرات در سال جاری از قانون محاسبات خارج و وارد قانون تجارت خواهد شد و باید مفاد این قانون را رعایت کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با واگذاری ۵۱‌درصد از سهام، این شرکت از شمول قوانین دولتی خارج خواهد شد و اما هم‌اکنون در برخی موارد پاسخ‌گوی مقام‌های نظارتی است.