صنعت کارگزاری به زیان‌دهی نزدیک شده است

ایلنا - یک کارگزار بورس اظهار داشت: اغلب کارگزاری‌ها در نقطه زیان قرارگرفته و ادامه روند فوق موجودیت کارگزاری‌ها را با تهدید مواجه می‌کند و امکان سرویس‌دهی بهینه را زیر سوال خواهد برد. مدیرعامل کارگزاری فارابی با تاکید بر اینکه بیشتر کارگزاران بورس در نقطه زیان قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: از آنجا که در صنعت کارگزاری با خواسته‌هایی از سوی سازمان و شرکت بورس جهت توسعه، بهینه‌سازی و به روز کردن خدمات کارگزاری مواجهیم و از طرف دیگر شرایط و حجم معاملات تناسبی با اجرای خاصه‌های فوق ندارد، اغلب کارگزاری‌ها در نقطه زیان قرارگرفته‌اند و ادامه روند فوق موجودیت کارگزاری‌ها را با تهدید مواجه می‌کند و امکان سرویس‌دهی بهینه را زیر سوال خواهد برد.

رحمان بابازاده افزود: در واقع از یک طرف انتظارات ایده‌آلی از کارگزاران داریم و از سوی دیگر درآمدها پاسخگوی این نوع خدمات نیست.

وی گفت: از آنجا که حیات صنعت کارگزاری وابسته به گردش هر چه بیشتر معاملات است، در عمل شرایط موجود امکان افزایش حجم معاملات را تسهیل نمی‌کند که از مشکلات موجود در این رابطه، سیستم جدید معاملاتی، مشکلات کارگزار ناظر و محدودیت‌های نوسان حجم مبنا است.

مدیر عامل کارگزاری فارابی به مشکلات کارگزار ناظر در سیستم جدید معاملاتی اشاره کرد و افزود: بحث کارگزار ناظر در سیستم معاملاتی حجم معاملات را کاهش داده و عملا فرصت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را از فعالان بازار سرمایه می‌گیرد و می‌توان گفت این موضوع به زیان همه فعالان بازار از جمله کارگزاران است.