گروه بورس - شرکت نئوپان ۲۲بهمن اعلام کرد: طرح تولید چسب در این شرکت متوقف مانده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت طرح تولید چسب UF و MF به منظور ... کاهش قیمت مواد اولیه چسب برای خطوط نئوپان ساده و روکشدار را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۹.۱۸۵میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۶.۵۰۰میلیون ریال و ۷۱درصد پیشرفت کار در دست اجرا دارد که قرارداد ساخت ماشین‌آلات و تاسیسات آن انجام شده است، ولی به دلیل این که شرکت سازنده ماشین‌آلات به علت مشکلات ارزی قادر به انجام تعهدات خود نیست، طرح یاد شده متوقف مانده است.

نئوپان ۲۲بهمن درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو ۳۶۳ریال پیش‌بینی کرده است که در عملکرد ۶ماه منتهی به اسفند ۸۷ توانست معادل ۵۲درصد سود پیش‌بینی شده هر سهم را پوشش دهد. هیات‌مدیره درنظر دارد مبلغ ۵میلیارد ریال (معادل ۱۰۰۰ ریال برای هر سهم) را به منظور تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند. شرکت در ۴دی‌ماه ۸۷ اعلام کرده بود، هیات‌مدیره درنظر دارد مبلغ دو میلیارد ریال (معادل ۴۰۰ریال برای هر سهم) را به منظور تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین پیش‌بینی عملکرد نئوپان ۲۲بهمن برای سال مالی منتهی به شهریور ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

این درحالی است که شرکت در عملکرد ۶ماه خود با کسب ۵۸میلیارد و۲۰۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش تنها ۳۹درصد از پیش‌بینی فروش در سال ۸۸ را محقق کرده است.