سنا- رییس اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس به سهامداران توصیه کرد: با نگاه به قوانین تحلیل بازار، در زمان صحیح و به موقع وارد بازار شوند تا بازدهی خوبی را کسب کنند. محمود‌رضا خواجه‌نصیری درباره رفتارهای معامله‌گران در شرایط پر رونق بازار، سرمایه‌گذاران را به سه گروه تقسیم کرد.

به گفته رییس اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس گروه نخست سرمایه‌گذارانی هستند که در حال حاضر در بازار سهم دارند، گروه دوم سرمایه‌گذارانی هستند که برای خرید سهام جدید، این روزها در صف ایستادند و گروه سوم افرادی هستند که برای نخستین بار قصد دارند سرمایه‌های خود را وارد بورس کنند.

خواجه‌نصیری با تاکید بر این موضوع که سهامداران باید براساس نوع نگاه و انتظاری از سرمایه‌گذاری دارند، استراتژی‌های خود را مشخص کنند، گفت: تجربه نشان داده است که خریدها باید براساس تحلیل و با نگاه بلند مدت باشد.

وی به سهامداران توصیه کرد: با نگاه به قوانین تحلیل بازار، در زمان صحیح و به موقع وارد بازار شوند تا بازدهی خوبی را کسب کنند.

وی درباره گروه دوم سهامداران که این روزها در صف‌های خرید قرار گرفتند نیز با تاکید بر جلوگیری از تصمیم‌های هیجانی گفت: بازدهی بازار سرمایه از ابتدای سال جاری مطلوب نبوده است و با وجود رشد شاخص در هفته‌های اخیر، هنوز قیمت برخی از سهام به نرخ‌های فروردین‌ماه نرسیده است.

خواجه‌نصیری ادامه داد: سرمایه‌گذاران برای خرید سهام در این روزها باید سهام بنیادی و پرپتانسیل را شناسایی کنند و درگیر هیجان نشوند. وی به خریداران سهام توصیه کرد : با استراتژی مشخص و نگاه هدف دار وارد صف‌های خرید شوند.

این مقام مسوول‌ در سازمان بورس درباره سرمایه‌گذارانی که برای نخستین بار تصمیم گرفته اند سرمایه‌های خود را وارد بازار کنند، گفت: سرمایه‌گذارانی که در دوران رکود اقدام به خرید سهام می‌کنند در بلند مدت، برندگان بازار هستند.

خواجه‌نصیری تاکید کرد: بازاری که در مدت کوتاه رشد پر سرعتی را تجربه می‌کند برای سرمایه‌گذاری با نگاه کوتاه‌مدت با افزایش ریسک مواجه است با این وجود بازار هنوز قابلیت رشد را دارد و سرمایه‌گذاران باید با تحلیل و شناخت سهام پرپتانسیل اقدام به خرید کنند.

وی همچنین به سرمایه‌گذارانی که برای نخستین بار وارد بازار سرمایه می‌شوند توصیه کرد تا از خدمات نهادهای مالی واسط مثل سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به بازار استفاده کنند.