حجم معاملات بازار سرمایه از مرز 56 هزار میلیارد تومان عبور کرد

سنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حجم معاملات بازار سرمایه از ابتدای امسال از مرز ۵۶ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. «علی صالح‌آبادی» در همایش توانمندی‌های تولیدی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران با بیان مطلب فوق افزود: حجم معاملات سال گذشته سه بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس کالای ایران ۶۲ هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود، امسال این رکورد شکسته شود.

وی با بیان اینکه ارزش بازار بورس تهران و فرابورس به ترتیب به بیش از ۱۴۲ و ۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: در مجموع ارزش بازار این دو بورس از مرز ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گذشته است.

صالح‌آبادی افزایش نقدشوندگی، عمق و ارزش بازار و گسترش سطح دسترسی مردم را از مهم ترین ویژگی‌های بازار سرمایه در سال‌های اخیر نام برد و گفت: راه‌اندازی معاملات بر خط (آنلاین) باعث شده است تا برخی شعب بانک‌ها خدمات بازار سرمایه را ارائه دهند که این موضوع باعث افزایش دسترسی مردم به این بازار شده است.

وی یکی از کارکردهای مهم بازار سرمایه را تامین مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرد و گفت: شرکت‌های متوسط و بزرگ می‌توانند با انتشار اوراق بهادار بخشی از منابع مالی خود را از طریق بازار سرمایه تامین کنند.